BreitBau Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Endring av sporvidde, er det noen sjans for å få det godkjent? Har bredda min E36 Sedan nå.. Og skal over på 11x18" ET10 bak med 265/35, og 9,5x18" ET20 foran med 245/40.. Som sagt kommer det her til å endre sporvidden litt (øh).. Er det noen sjans for at jeg kan få dette godkjent.. Og har noen en oversikt over hvba som har blitt godkjent.. Ser på den her hva passer av felg/dekk dimensjoner tråden, men er få om ingen soms kriver om de har det godkjent? Er litt kjipt å bli stoppet hele tiden..
Quattrokiller Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Maks 15 mm. Dvs 7,5 mm endring i inpress. Vis den med vinterhjulene, så går det greit!
Boss Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Det hjelper lite å vise den med vinterhjul. Hvis man blir stoppe om sommeren. Ser oxo litt teit ut og komme på Eu kont med vinterhjul i juli
BreitBau Skrevet April 4, 2007 Forfatter Skrevet April 4, 2007 Takk for svaret jeg fikk, men det jeg egentlig ville ha svar på var hvordan jeg skulle få dette godkjent.. Ringte først BMW teknisk. Han ollyste at BMW aldri hadde godkjent noen felg i dimensjonen 11x18, og derfor finnes det ingen papirer på det. Greit nok, stakk på biltilsynet og snakka med en der nede. Han sa at hvis sporvidden skal endres mer enn 15 mm på en aksling, så skal Tüv papirer medfølge til den akutelle bil, for den aktuelle felg, med dimensjonen og innpresset spesifisert. Som regel i den størrelsen der står det i papirere at felgen kun kan godkjennes om det blir gjort forandringer på hjulbuen, noe som krever papirer på de skjermbuene du evt monterer. Værre enn det er det faktisk ikke. takk for god hjelp til Widejuggao. Så kommer det nye spørsmålet: Hvilke felger Har Tüv godkjenning til BMW E36 6 cyl, i størrelsen 10x18" opp mot 11x18"? Sleng ut noen svar om du selv har/vet om felger som innehar Tüv godkjenning. Helst så breie som mulig. Bak må jeg ha minst 10x18 (ET 0 -20)", så trenger altså tips om dere vet.. Selv har jeg funnet KESKIN K1 felger i dimensjonen 10x18"
jensemann Skrevet April 4, 2007 Skrevet April 4, 2007 Du får vel maile litt rundt om til forskjellige felgforhandlere.. De burde vel vite hva de kan levere..?
BreitBau Skrevet April 4, 2007 Forfatter Skrevet April 4, 2007 Ja, gjør det Men er litt greit å bare slenge ut ett spm her også.. Problemet er at folk ikke veit lengre, for ingen spør om papirer når de kjøper felger. Skulle jo tro folk som kjører med så breie felger sjekker ut om dett er lov.. så de slipper strøbbel om de blir stoppet
Quattrokiller Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Her er godkjenning for 9,5X19. Men blir kanske for smått?? http://www.bbs.com/gutachten/ch/ch005_bmw_3er_e36.pdf
lkruses Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Hei jeg har også forskjellig dimm foran og bak, fikk ikke eu godkjent ringte bridgestone som leverer mak felger og der hadde de tuv papirer på felger til 36 med forskjellig dimm. Så på tuv papirene og der var dimmen helt opp til 265/35/18 foran og 315/30/18 bak. Så de hadde dimmen du var ute etter også,gå inn på bridgestone.no så ser du oversikten over mak felger.. ganske kule, ringer du dit sender de deg papirene.. jeg kjører på mak nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå