Dudster Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Heisan. Er det noen som har noe erfaring med M43B18 motoren mht trimming? Kjører bilen veldig mye, ca 30.000+++ i året, så er ikke helt sikker på at trimming er så bra mht til slitasje osv. Vet det finnes ett Downing Atlanta kompressor kit til ca 3000 USD, men tror dette finnes bare til M43B19... Noen som har noen ideer eller erfaringer? Er IKKE glad i å skru selv!!! Hehe
Mpower20 Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Motorbytte Er nok en god ide for deg som kjører mye og er avhengig av bilen, tror ikke noe turbo/kompressor trimming er noe særlig da ettersom det gjerne ikke er det mest driftssikre valget. Men en fint brukt 2.8L som har maaange mil foran seg er vel ikke å forakte? Så får du gromlyd med på kjøpet også
Dudster Skrevet April 3, 2007 Forfatter Skrevet April 3, 2007 Hmm, hvor mye arbeid er det å flekke inn en ny motor da? Passer den rett inn? Har googlet litt på dette før, uten å bli så veldig mye klokere.
-fek- Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 z3 blei jo levert med 2.8 iter orginalt. såd et er jo ikkje noko problem med deler. Du må nok bytte alt som er forsjelligt. Motor, drivverk, bakstilling, girkasse, motorstyring og bremser. Sikkert like greitt og kjøpe seg ein ny bilm med 2.8 liter, Blir heilt sikkert biligare, og mykje enklare
Dudster Skrevet April 3, 2007 Forfatter Skrevet April 3, 2007 Hehe, tenkte nesten noe slikt... Er IKKE glad i å skru som sagt. Æh, glemmer hele greia jeg. Det er bare jeg og BMW nerder som aner at det ikke er mer enn 115 gamp i bilen. Resten av bilparken gidder ikke å prøve å holde følge engang, bortsett fra noen fjortiser da. Men det hadde vært artig med mere motor.... Kanskje en Z4M neste gang? Eller en pent brukt Z3M???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå