MeSs Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Kan få tak i en billig M5 motor fra e28 til xxxx nå, og rådelager på sylinder 1 er ødelagt.. Hva vil det koste å få fiksa detta? Alt følger med, unntatt girkasse og svinghjul.. Passer girkasse fra M20B20? Mvh Marius
Gunnar Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 M20-girkasse passer meg bekjent ikke. M30-kasse er tingen..
MeSs Skrevet April 2, 2007 Forfatter Skrevet April 2, 2007 5000 er den absolutt verdt! Kjøpte den jeg, fikk med alt.. den er chippa også er det gromme grenrør på den Ga 4000 for den faktisk Alle di andre rådelagera ser fine ut. Enten så shiner jeg den opp litt og selger den ellers beholder jeg den selv.. Hva bør jeg gjøre med rådelagerene og veiva? Mye som ska til for å få dette nedi en 520i e28, med fullt m535 understell? Mvh Marius
oddis Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 M88/S38B35 kom jo orginalt i E28, så det burde ikke være noe stor sak. 286hk går ikke dårlig! En her i distriktet som hadde en E28 M5 ombygd og jeg kan skrive under på at det flytta seg greit. Jeg hadde tatt ut alt av veiv, lager, råder og stempler og renovert hele bunndelen og satt den sammen. Da har du en pålitelig og morsom motor som starter hver dag!
Runar-CSi Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 Her bør det nok overhales ja, Autotrim kan jeg anbefale på det varmeste!
Kristov Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 Når rådelageret er ødelagt må veiva mest sannsynlig slipes og råden byttes. Dette er min erfaring. Dette er kanskje også den M5 motoren som passer best fysisk i en E30...
336mik Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 Har byttet rådelager uten å slipe veiva flere ganger med hell jeg.Veiva som sitter i bmw motorer virker veldig bra sånn. Gjort dette både på m20b25 og s38b36.
R.E.H Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 hvordan er det med rådebank? hvordan hører man dette og hvordan utbedrer man det?
mOMOe Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 har man først fått rådebank så er det bare å ut med veiva og få den slipet. deretter montere med nye rådelager. ny råde er jo også en fordel.. rådebank hører man best ved maks belastning på 2-3000rpm. men da er det bare å se til H#¤%&¤% å få stoppa bilen også.. ting baller fort på seg da.
336mik Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 Grunnen til at jeg skiftet rådelager som beskrevet i en post lenger opp var pga rådebank. M20 motoren ble brukt i ytterligere 100 mil,og her skiftet jeg kun rådelager,ikke noe annet.Gikk like greit etterpå den(solgt ca 15000km senere),og hørte aldri om noen problemer med den heller.
Kristov Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 Grunnen til at jeg skiftet rådelager som beskrevet i en post lenger opp var pga rådebank.M20 motoren ble brukt i ytterligere 100 mil,og her skiftet jeg kun rådelager,ikke noe annet.Gikk like greit etterpå den(solgt ca 15000km senere),og hørte aldri om noen problemer med den heller. Som det nevnes over så går det selvfølgelig å komme unna med kun lagerskifte om man tar det med en gang det skjer. I teorien er det vel egentlig for seint allerede i det man hører rådebanken med det blotte øret. På en slik motor hvor alle delene er ganske så dyre, selv for vanlig deler til renovering ville jeg vært veldig nøye og sjekket skikkelig før man setter det sammen igjen.
MeSs Skrevet April 4, 2007 Forfatter Skrevet April 4, 2007 Hvordan høres rådebank ut? Går det ann å holde seg til topic?..
MeSs Skrevet April 5, 2007 Forfatter Skrevet April 5, 2007 Hvor mye vil det koste for rådelager med overdim tro? Ser det koster 2500 for sliping av veiv, om di sliper like mye på hele veiva trenger jeg ikkeno mer.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå