Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan få tak i en billig M5 motor fra e28 til xxxx nå, og rådelager på sylinder 1 er ødelagt.. Hva vil det koste å få fiksa detta?

Alt følger med, unntatt girkasse og svinghjul.. Passer girkasse fra M20B20?

Mvh

Marius

Skrevet
5000 er den absolutt verdt!

Kjøpte den jeg, fikk med alt.. den er chippa også er det gromme grenrør på den :) Ga 4000 for den faktisk :D

Alle di andre rådelagera ser fine ut.

Enten så shiner jeg den opp litt og selger den ellers beholder jeg den selv..

Hva bør jeg gjøre med rådelagerene og veiva?

Mye som ska til for å få dette nedi en 520i e28, med fullt m535 understell?

Mvh

Marius

Skrevet

M88/S38B35 kom jo orginalt i E28, så det burde ikke være noe stor sak.

286hk går ikke dårlig! En her i distriktet som hadde en E28 M5 ombygd og jeg kan skrive under på at det flytta seg greit.

Jeg hadde tatt ut alt av veiv, lager, råder og stempler og renovert hele bunndelen og satt den sammen. Da har du en pålitelig og morsom motor som starter hver dag!

Skrevet

Når rådelageret er ødelagt må veiva mest sannsynlig slipes og råden byttes. Dette er min erfaring.

Dette er kanskje også den M5 motoren som passer best fysisk i en E30...

Skrevet

Har byttet rådelager uten å slipe veiva flere ganger med hell jeg.Veiva som sitter i bmw motorer virker veldig bra sånn.

Gjort dette både på m20b25 og s38b36.

Skrevet

har man først fått rådebank så er det bare å ut med veiva og få den slipet. deretter montere med nye rådelager.

ny råde er jo også en fordel..

rådebank hører man best ved maks belastning på 2-3000rpm. men da er det bare å se til H#¤%&¤% å få stoppa bilen også.. ting baller fort på seg da.

Skrevet

Grunnen til at jeg skiftet rådelager som beskrevet i en post lenger opp var pga rådebank.

M20 motoren ble brukt i ytterligere 100 mil,og her skiftet jeg kun rådelager,ikke noe annet.Gikk like greit etterpå den(solgt ca 15000km senere),og hørte aldri om noen problemer med den heller.

Skrevet
Grunnen til at jeg skiftet rådelager som beskrevet i en post lenger opp var pga rådebank.

M20 motoren ble brukt i ytterligere 100 mil,og her skiftet jeg kun rådelager,ikke noe annet.Gikk like greit etterpå den(solgt ca 15000km senere),og hørte aldri om noen problemer med den heller.

Som det nevnes over så går det selvfølgelig å komme unna med kun lagerskifte om man tar det med en gang det skjer. I teorien er det vel egentlig for seint allerede i det man hører rådebanken med det blotte øret.

På en slik motor hvor alle delene er ganske så dyre, selv for vanlig deler til renovering ville jeg vært veldig nøye og sjekket skikkelig før man setter det sammen igjen.

Skrevet
Hvordan høres rådebank ut?

Går det ann å holde seg til topic?..

Skrevet

Hvor mye vil det koste for rådelager med overdim tro?

Ser det koster 2500 for sliping av veiv, om di sliper like mye på hele veiva trenger jeg ikkeno mer.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...