Gå til innhold

Noen bilder av de nye lyktene

Anbefalte innlegg

Fått installert de nye ZKW lyktene mine fra Umnitza nå. Fikk de egentlig på for et par uker siden, men har ikke giddet å tatt noen skikkelige bilder av de før nå :P Hva kan jeg si.. jeg er lat.

Uansett, er kjempefornøyd med resultatet. Ringene lyser sinnsykt sterkt til å være angel eyes (noe som selvfølgelig kamera ikke klarer å oppfatte fordi jeg må bruke blits for i det hele tatt å få de med på bildet)

Xenonlyset i nærlysene fungerer også utmerket. Styrken på lyset er ingenting å klage på, heller ikke fargen. 6000 Kelvin gir et nydelig blåhvitt lys.

predatorchromiumdde006cch6.jpg

Bilde av med xenonlysene på. 8)

predatorchromiumdde004cnm3.jpg

Bilde av kun angel eyene.

predatorchromiumdde007nh6.jpg

Nærbilde med xenon på.

01042007195bj3.jpg

Bilde uten lys på.

Beklager den dårlige bildekvaliteten. Kameraene det veksles mellom er en mobil med 3 mp og et kamera med 4,1 mp. Er fed up av dårlig bildekvalitet, så jeg vurderer å skaffe meg et Canon Eos 400D kamera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott resultat.

mye kosta de ferdig inn i norge og hjem til deg?

link ?

Takk :)

Totalt kom det vel på rundt 6000 ferdig levert (valgte den raskeste leveringen, men likevel tok det 5-6 dager). Slapp unna alt som het mva, men måtte betale 150kr i tollgebyr.

Må også skryte litt av servicen til Umnitza. Hver gang jeg lurte på noe angående installasjonen (fikk alt ferdig montert untatt koblingen av ballastene), svarte han på mail innen timen, ofte etter bare noen minutter. Installasjonen ble ikke plug'n'play som jeg hadde tenkt. Pluggen ut fra ballastene var USA-only, og fantes ikke lignende her i Norge. Så ble litt ekstra med det.

3 av predator chromium ringene var også ødelagt, så han sendte meg 4 nye. (Ringene var limt fast på visse punkter inni lykten. Dette hadde gjort at ringene rett og slett hadde revnet mellom disse punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må du handle deg nye pærer i sprederene dine. :) Ellers ble det flotters. :D

Ja var det jeg tenkte. Derfor bestilte noen xenonlook pærer fra dybvik trading. De kommer vel til meg om noen dager :wink:

Er disse xenonlook pærene noe tess? Koster de?

Kunne også tenk meg noe slikt i grøftelysene.

Du må ta et bilde når du har montert dem så vi får se forskjellen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må du handle deg nye pærer i sprederene dine. :) Ellers ble det flotters. :D

Ja var det jeg tenkte. Derfor bestilte noen xenonlook pærer fra dybvik trading. De kommer vel til meg om noen dager :wink:

Jepp skal gjøre det :) Håper ihvertfall de gir det de lover. Er visst en blanding av halogen og xenon gass i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenonlook pærer er faktisk en utrolig stor forskjell fra de vanlige... satte i pærer i nærlys og spredere i høst, og her om dagen fant jeg noen jeg hadde liggende som jeg monterte i fjernlys og parklys (diode i parklysa). Blir noe heeelt annet.. kanskje jalla for mange men... Sorry OT..

Lyktene passet utrolig bra på bilen, fint lys i de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine lykter! Har bestilt fra Umnitza selv, men de jeg har bestilt skal ha mer blått i ringene, håper jeg... Ellers ser det ut som at ditt venstre blinklys ikke sitter helt fast?

Takk :) Ringene er faktisk mer litt mer blå en det bildene tilsier hehe, her er et bilde tatt inne uten blits som viser bedre fargen.

lights002rf2.jpg

Men er ikke like blå som mange av CCFL ringene fra ebay, men det blir ofte litt for blått synes jeg.

Og ja eagle eye :wink: venstre blinklys er ikke helt god, pga noen fester som har knekt. DEPO kvalitet :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenonlook pærer er faktisk en utrolig stor forskjell fra de vanlige... satte i pærer i nærlys og spredere i høst, og her om dagen fant jeg noen jeg hadde liggende som jeg monterte i fjernlys og parklys (diode i parklysa). Blir noe heeelt annet.. kanskje jalla for mange men... Sorry OT..

Lyktene passet utrolig bra på bilen, fint lys i de :D

Takk :) Drømmen en dag er jo xenon i langlys + spredere haha, men i mellomtiden får jeg nøye meg med noen xenon kopier. Godt å høre at disse utgjør en forskjell. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...