Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Satt på sommerfelgene, men kjøpte bitte litt bredere dekk. Gikk fra 225 til 235. Passet som ett skudd på felgen, men problemet er at det subber. Jeg har sett at det nesten er en 1cm kant på innsiden av hjulbuene bak, som er "brettet" oppover. :)

Hvordan kan jeg dunke denne litt mindre, uten å ødelegge utsiden? Selv-valse litt. :lol:

Er dette i det heletatt mulig? Trenger bare 2-3 mm maks. :twisted:

Skrevet

Det går ann å bruke ett balltre eller en gummiklubbe, men du skal være vedlig forsiktig! Veldig viktig å varme opp lakken før du starter, så ikke den sprekker.

Skrevet
På forige bilen min brukte eg en latmansarm til å presse ut buen bittelitt, funket det men, var vel kanskje heldig:p

Det går nok ofte bra, men det er veldig kjipt/dyrt når det først går dårlig.. :wink: Uansett viktig å vaske i hjulbuen, så det ikke ligger skitt/grus der, og å varme opp lakken.

Skrevet
Så i bunn å grunn må jeg varme opp lakken med en varmepistol, også bruke hva da ? Og hvordan? :P

Det står jo litt lenger opp..

Men skal du valse så mye som på bildet i avateren din, så bør du nok bruke en ordentlig valse.. :wink:

Skrevet

Hvordan blir det med innerskjermer etc etter valsing? Ser på E-46 min så er nærmest plasten "limt" på innerkanten av hjulbuen. Regner med at det blir store glipper etc etter valsing. Kansje ikke så heldig vedr rust etc. Noen som har erfaringer?

Skrevet

Jeg hadde problemer med det foran på min gamle E46 coupe. Innerskjermen datt ned, og dekkene slipte spor i de. Det kan man løse ved å lime de opp i skjermen med f.eks sikafleks o.l.

Skrevet
Så i bunn å grunn må jeg varme opp lakken med en varmepistol, også bruke hva da ? Og hvordan? :P

Men skal du valse så mye som på bildet i avateren din, så bør du nok bruke en ordentlig valse.. :wink:

Det er min bil, å det er ikke valset på bildet. :)

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve å slå den lille kanten forsiktig innover med gummihammer.

Jeg må vel ikke varme opp lakken vel? Skal jo ikke slå så det blir synlig på utsiden. Det er bare kanten på innsiden jeg skal ha litt mindre.

Må jeg holde i mot med noe på andre siden av skjermen når jeg slår, eller? Trenger tips før jeg begynner :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...