mads320 Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 noen som har peiling på å bytte håndbrekk på en 96 mod E36??? noe spess jg må tenke på? man må ikke ta av hele greia, for er veldig å komme til når den man fester boltene i er der? men klarte det så vidt på den ene siden men da fik jg ikke på skiva igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Du bør bytte "hengselet" som er inni mekanismen. Den pleier å ruste fast over tid. Håpløst å fikse den, men greit å bytte til en ny. Del nr 5 her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 3F1M380X1G Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Halvveis OT: Håndbrekket mitt tar bare på den ene siden, og fikk fortalt av en mekanikerkompis av meg som så på saken at det er fordi den som låser (?) håndbrekket, er låst i åpen stilling pga skit og lort/rust. Er det da denne delen du snakker om, Kjetil Sømme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Det er nok selvstrammern. Del 7 på bildet. Ellers er det jo brekkvaiern som har røket eller selve brekket inni bilen, men da hadde jo brekket ikke holdt seg oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Oppdatering av bilde, siden forrige bilde var i en session: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11991.gif Hmm.. Del nr 7 ja... Hmm... Ja, jeg får vel kanskje bestille en slik.. Får sjekke og høre litt rundt først.. Takker Kjetil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Det kan også være en fjær elns som skal gjøre at strammern går rundt fra tid til annen når det er slakk. Husker ikke i hodet, men det er noe som går mot den tannhjulet på den delen. Er den borte eller ikke tar tak, så blir det bare slakkere bak der.Greieste er å ta av skiva og sjekke funksjonen til brekket og strammern. Kan jo være vaiern er røket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads320 Skrevet April 9, 2007 Forfatter Share Skrevet April 9, 2007 Nå har jeg fått av skivene, tatt ut de gamle klossene til brekket, og montert de nye, men får f*** ikke på skivene igjen. Det virker som om de nye klossene er i veien, selv om jeg har løsnet opp vaierne på håndbrekket så det er helt slakt. noen som har no forslag på hva jeg skal gjøre da? var foressten et reint H******* å få på fjærene til de nye klossene. Mye banning og 10 camel blå så fikk vi det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Har du slakket den selvstrammern helt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mads320 Skrevet April 9, 2007 Forfatter Share Skrevet April 9, 2007 Har du slakket den selvstrammern helt? Har slakket opp mutterne på selve håndbrekket, er det noe mer som må slakkes? Er det mulig at jeg har fått feil klosser? at de er for store`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Som Kjetil Sømme sier, så er det viktig at du slakker av selvstrammeren. Del 7. Den spenner opp klossene på motsatt side av wiren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonasdavidsen Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Som Kjetil Sømme sier, så er det viktig at du slakker av selvstrammeren. Del 7. Den spenner opp klossene på motsatt side av wiren. Ja del 7 har vi slakket helt, men fortsatt så er det for trangt å få på skiva, helt mongo frustrerende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Tveter Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Jeg, mads320 og jonas523 som driver å mekker på bilen til han mads320. Og når vi skal sette på skivene igjen så er det alt for trangt, og hvis vi presser litt så ser vi at det går litt av de nye klossene og at del 10/11 detter av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Hva med slipekanten på yttersiden av tromlene? Bruker å bli en kant der med litt rust. Prøv å slip vekk denne. Skal ikke vere noe problem å sette sammen dette så fremt du har riktige deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå