Gå til innhold

3 skjønnhets feil på bilen, trenger hjelp (bilder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) lista på døra bak henger ikke helt. hvordan får jeg lista av, må jeg ha

ny list eller kan jeg lime\feste den på nytt??

drlist.jpg

2) Friskluftsgrillen i døra er knekt. har en ny, men må jeg av med dørtrekket og hvordan slippe at airbagen eksploderer??

friskluftsgrill.jpg

3) panserkroken står ut av grillen når panseret er lukket, må jeg stramme

vaieren eller hva kan det være... noen som har opplevd det samme??

panserkroknr1.jpg

panserkroknr2.jpg

panserkroknr3.jpg

Skrevet

Har akkurat det samme som sak nr. 2 der på min bil også... dårlig konstruksjon virker det som.. Sak nr 3.. er du 100% sikker på at panseret 100% lukket? prøv å gi det en ekstra dytt

Skrevet
vet du hvordan jeg kan få løs lista?? skal jeg dra den rett ut eller sidelengs....(bortover langs døra) for å få den av

Den mener jeg du skal klare å dra rett ut. Litt usikkert i.o.m at jeg kun har gjort det på E36.

Skrevet

Panseret er 100% lukket, Det som er litt rart (eller kansje ikke) er at når jeg drar i utløseren inni bilen så skvetter ikke panseret litt opp, men du må løfte panseret opp også må jeg dra i panserkroken for å få det helt opp.

Når det gjelder friskluftsgrilden så virker det som at jag må av med dørtrekket, noen som vet hvordan jeg skal ta det av?? er litt skeptisk til airbagen. Henger airbagen i selve døra eller dørtrekket. håller det og koble fra bateriet...

Noen som vet hvordan jeg får av lista på bakdøra??

Skrevet
Panseret er 100% lukket, Det som er litt rart (eller kansje ikke) er at når jeg drar i utløseren inni bilen så skvetter ikke panseret litt opp, men du må løfte panseret opp også må jeg dra i panserkroken for å få det helt opp.

Når det gjelder friskluftsgrilden så virker det som at jag må av med dørtrekket, noen som vet hvordan jeg skal ta det av?? er litt skeptisk til airbagen. Henger airbagen i selve døra eller dørtrekket. håller det og koble fra bateriet...

Noen som vet hvordan jeg får av lista på bakdøra??

her må du nok av med dørtrekket ja...det er airbag i dashbordet og i hver av a-stolpene så dette trenger du ikke tenke på, hvis det er sånn at du skal koble ut airbag så husk og ta av batteriet først, hvis ikke vil airbag lampa lyse i instrumentet og du må til bmw og nullstille. airbagen vil ikke eksplodere for deg så det trenger du ikke være redd for, den reagerer på en g-kreft sensor i motorrommet.

Ang panser må du nok bytte panserlåsene som står i panseret.

Skrevet

er airbagene i A-stolpen? Synes så tydelig det står SRS airbag i dørtrekket på bilen min jeg da men..

Side airbags sitter aldri i A-stolpen. de sitter enten i siden på setet eller i døra...

Til trådstarter: har du prøvd å smøre inn panserlåsen med fett?

Skrevet

Har ikke prøvd å smøre inn panserlåsen med fett...når panseret er låst kan jeg sku panserkroken inn i grillen, men den kommer ut så fort jeg slipper den. (for dere med e39, kan dere se om jeg mangeler noen deler på baksiden av panserkroken)

Airbagen ligger i døra ja.

Skrevet

Det er airbag i A stolpen og i døra på E 39. Tror det holder og a tenningen av. Airbagen sitter i døra og ikke i dør panelet.

Skrevet
Det er airbag i A stolpen og i døra på E 39. Tror det holder og a tenningen av. Airbagen sitter i døra og ikke i dør panelet.

dette stemmer..og samme er det til E46 for å legg til det.

Mvh Stian S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...