Gå til innhold

Bytte baklykter e46 til faceliftbaklykter - problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle bytte baklykter på min e46 318 98 modell, til faceliftlyktene som kom i 2001? De som er rød-hvit-rød. Er dette bare "tut og kjør" eller må det omprogrammeres noe?

Skrevet

De fleste som selger disse selger med en "omformer" som må brukes da de originale kontaktene ikke passer overrens med de som er på faceliften.

Skrevet
Tenkte jeg skulle bytte baklykter på min e46 318 98 modell, til faceliftlyktene som kom i 2001? De som er rød-hvit-rød. Er dette bare "tut og kjør" eller må det omprogrammeres noe?

En ting er selve kontakten. En annen ting er at facelift-modellen også har kjøre-baklys i den delen av lykta som sitter på bagasjelokket. For å få til dette så må ledningsnettet byttes ut. BMW selger originale facelift-sett som inneholder alt du trenger, men disse er selvfølgelig ikke gratis. Kjøper du et vanlig uorginalt facelift baklykt-sett vil du sannsynligvis få lys i både den røde stripa på toppen og den på bunnen, slik som på bildet under. Ser litt feil ut spør du meg.

6_-1001654922.jpg

Skrevet

hmh ja, ser jo nesten ut som en opel. får se om jeg gidder dette prosjektet hvis jeg må bytte ut ledningsnettet. er det veldig mye arbeid å bytte det ut eller? må det byttes ut ledninger som går helt fram til dashbordet eller er det bare ledningen bake det er snakk om?

Skrevet

Jeg har byttet til facelift-baklykter på min e46 99 mod... du må bytte pæreholderen (koster rundt 250 pr. stk. hos bmw)....så brukte jeg det samme ledningsnettet som står i bilen, men koblet ledningene på pæreholderen selv, hver for seg... på en måte (uten den kontakten som går inn i pæreholderen...)....så du må finne ut hvilken ledning som går til hva...kan være litt vanskelig vis du ikke har peiling på elektro, men de fleste burde klare det.

og...jeg har bare lys i nede på lykta, så det ser ut som vanlige "ikke faceliftlykter" i mørket..

kan sende bilder på mail....

Anders

Skrevet
Jeg har byttet til facelift-baklykter på min e46 99 mod... du må bytte pæreholderen (koster rundt 250 pr. stk. hos bmw)....så brukte jeg det samme ledningsnettet som står i bilen, men koblet ledningene på pæreholderen selv, hver for seg... på en måte (uten den kontakten som går inn i pæreholderen...)....så du må finne ut hvilken ledning som går til hva...kan være litt vanskelig vis du ikke har peiling på elektro, men de fleste burde klare det.

og...jeg har bare lys i nede på lykta, så det ser ut som vanlige "ikke faceliftlykter" i mørket..

Men du har sannsynligvis ikke lys i den nederste halvdelen av lyktene som sitter på bagasjelokket (?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...