Gå til innhold

Førstegangs prosjekt for 15 000,- trenge litt hjelp nå!


Anbefalte innlegg

Hei hei!!

Jeg har:

Forsterkere: HELIX Dark Blue 1000.1 & HELIX Dark Blue 2

Frontsett: Ground Zero GZUC 165C

Sub: 2x dynaBel 12" DY9412

Cadence kondensator 1.2F

++ kabelsett osv.

Et bilde av jeg fant om hvordan jeg skal gjør det:

kobling%20til%20anlegg.jpg

Her er noen bilder under prosessen:

1.jpg

Fjernet alt fra bagasjerommet

2.jpg

Lakt på lyddempningsplater

3.jpg

Endelig fått trukket kablene, ja d var drittarbeid og d tok lang tid.

4.jpg

Her har du platen jeg brukte til annlegget.

Brukte eg en nettside som het Box Builder 2.0 til og bygge subkassen (meget enkel og bra side, sparte meg masse med tid)

5.jpg

Subkassen slik den skal bil.

6.jpg

Trukket stoff over kassen.

7.jpg

Dette var noe helvette!! Kassen var for stor, så vi fekk den verken inn eller ut til slutt. Så jeg mått fram med råtterumpen og sage av det ene hjørne!! :angry:

8.jpg

Da har jeg kappet av ca 8cm av kassen slik at den passet og plasert div. andre ting

9.jpg

Resultat av kassen. (fornøyd til slutt :D)

10.jpg

div.

Det jeg trenger hjelp til nå er, hvordan jeg skal koble kondensatoren til forsterkeren. (kondensatoren skal brukes til monoblokken btw)

Takk!

Kom gjerne med positive/negative kommentarer om prosjektet mitt

Mvh

Mats Lende

EDIT: Nå har jeg koblet den minste forsterkeren til frontsette og batteriet, men får ingen lyd eller reaksjon av forsterkeren. "POWER" lyset er fortsatt av.

Hjelp asap please!

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Styrestrøm er remote ja, den som sier fra til forsterkeren når den skal slå seg på. har du sedd bakpå spilleren din, er nok utgang for det..

kan hende det står antenna out eller noe, alt etter hvilken spiller du har..

på pioneer er ledningen blå ihvertfall :wink: håper du blir litt klokere 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir sagt her, styrestrøm trengs for å få igang forsterkeren, denne gjør så forsterkeren slår seg av og på med resten av anlegget. Når det kommer til kondensatoren, så har jeg et lite skjema her slik jeg ville gjort det, og det virker som at du har samme tanke:

Svart er såklart - og rød er +

SKJEMA.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, takk skal dere ha..

må si at helix forsterkerene ikke er så praktiske da med tanke på at remote inntaket er på venstre side og signal kabel inntaket på høyre side... blir jo nødt til og kytte opp hele ledningen for og få den bort på andre siden...

Ellers så sliter jeg med og finne remote inntaket på spilleren, har alle spillerere det? :P vet det kansje kan høres dumt ut, men som sakt er jeg ikke helt inni dette temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spilleren var i da jeg kjøpte bilen, tenkte jeg ikke trengte og bytte den ennå med tanke på at det var aux og signalkabel utganger osv. alt det jeg trenger...

Vist bilde blir for utydelig, gi bedskje så skal jeg ta bilde med et annet kamera.

Takk for hjelpen!

EDIT: Står foresten ikke remote på det bilde om jeg ikke tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal da være remote på spilleren, har alltid vært en blå kabel ut fra bakside på spiller på de jeg har sett og hørt om... Om ikke er så er remote bare 12V, så kan evt legge opp en ny kabel fra batteri med en bryter, men det er tungvindt da.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...