325-turbo-charged Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Har en e30 320i 1989 model, som jeg skal sette en 325i 1986 model motor i. Må jeg da også skifte ledningsnett? Hvis ja, er det mye arbeid å skifte selve ledningsnettet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Du må nok ha ledningsnett innkludert hjerne. Du tar ut det gamle samtidig når du tar ut 320 motoren din, det er ingen stor jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibby Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 er det noe annet man må gjøre hvis man skal bytte til 325? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-turbo-charged Skrevet April 5, 2007 Forfatter Share Skrevet April 5, 2007 Ledningsnettet til motoren og hjernen(325i) er i boks, men må jeg skifte ut ledningsnettet som er i bilen også? (det som går fra sikringene og inn i bilen?) Bruker motor ledningnsnettet og hjernen til 325i motoren, men ledningsnettet i bilen er ennå 320i. alle lys og annet elektrisk fungerer men når jeg skal starte motoren skjer ingenting. Er det bare jeg som har glømt å koble til noe eller er det pga at ledningsnettet i bilen må skiftes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Trenger ikke skifte annet enn ledningsnett frem til hjernen. Men er litt usikker på om alle pluggene i den store kontakten i motorrommet er like fra 86-89.. så kan være noe der... Har du gnist på pluggene? Kan være bare en bagatell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325-turbo-charged Skrevet April 5, 2007 Forfatter Share Skrevet April 5, 2007 Er ikke gnist i pluggene. Håper det bare er en bagatell! Hva mener du med "er litt usikker på om alle pluggene i den store kontakten i motorrommet er like fra 86-89"? Takk for raske svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet April 5, 2007 Share Skrevet April 5, 2007 Det er vel en stor rund kontakt som du måtte skru sammen? Er usikker på om den er lik på disse modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Bruker du 325 girkasse da? Du får ikke start viss du bruker 320 kassen, for den har ikke hull til halgiverne på girkassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Bruker du 325 girkasse da? Du får ikke start viss du bruker 320 kassen, for den har ikke hull til halgiverne på girkassen. så sant, så sant... om du ikke har 325 kasse, så er det mulig å kutte til 320 kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Har bygd 320 insprøytning på en 325 motor en gang..brukte 325 dyser.Funka helt greit det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 hadde jeg vært deg hadde jeg brukt ledningsnettet fra 320 motoren m alt som hører til. er bare og få tak i en trimchip til 325 eller en std chip til 2,5 88+mod og sette inn. dette funker helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 Hei! Eg har ein 86 mod 325i motor, som e tepassa ein 1990mod 320i liggande.. Eg har ikkje sitt så nøye på motoren, men eg trur det e brukt 320i ledningsnett og hjerne på an.. Viss du e interesserte kan du komma å sjå koss det e kopla Send meg ein PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå