ipox Skrevet April 5, 2007 Skrevet April 5, 2007 Jeg trenger litt veiledning her. Bilen er en 89mod 316i. Men jeg husker ikke hvordan insprøytninga så ut. Er det samme insprøytning på denne som på 320-325? Komp. forholdet er 1:9. Skulle vel komme langt med tykkere toppakning? 1:8.5 ca? Hvor får jeg tak i noe sånnt? Med komp. forhold på 1:8.5 skulle vel motoren klare 0.7-0.8 bar? Så er det bensintilførsel. Jeg har dyser fra m20b23. Kan jeg bruke disse? Eller bruke en for tilleggssprut? Samt bruke bensinpumpe fra denne motoren. Og kanskje gå for justerbart bensintrykk. Tenker på 0.5bar trykk. Kom gjerne med tips
ipox Skrevet April 6, 2007 Forfatter Skrevet April 6, 2007 Er vel ikke så populært å bygge på 316 tenker jeg
oddis Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 Siden det er 89 mod så er det nok M40 motor. Den har nyere Motronic sprut. Se på ECU boksen. Tykkere toppakning tror jeg de kan skaffe på Koed (kun litt tykkere, ikke ala MLS). Ellers er M40 ganske upopulært å trimme, men det er da en her på forumet som har satt turbo å M40en sin, se i prosjektforumet. Tilleggsprut, evt Megasquirt datasprut burde være grei skuring. Sammen med tykkere toppakning, justerbart bensintrykksreg og større dyser burde jo dette funke. Driver selv med tanken om å lage budsjetturbo til vinters på en av M40ene jeg har stående og kjøre filler av det på isbane
turbo_fever Skrevet April 6, 2007 Skrevet April 6, 2007 mls til m42 passer, dem så so på motornord i sverige.. Så da er det vel mulig å få opp til 3mm vel? Greier ikke 323 dysene mindre siden det blir delp på 6cyl. M40 ha samme dyser som m20b25 altså 2,5l og makser ut på ca 160hk. 323 dyser er vel brun eller kvite?? 325 og 318\316 er blå Må vel stramme lmm visst ikke så får du problem med å holde den gående på tommgang. Jeg har strammet 20hakk men har ikke fått testet mer enn 1 tur. Og nå har de kommet en haug med snø
ipox Skrevet April 7, 2007 Forfatter Skrevet April 7, 2007 Tenker jeg senker kompen med pakning og klasker på turbo. Har ikke planer om å ta ut masse hk av denne motoren. 0.5 bar gir vel ca 50% effektøkning? Tror ikke jeg vil noe over 0.5bar med orginal innmat. Så 150-160hk tror jeg ikke er urealistisk.
bmwhans Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 hvorfor sette på turbo på 316? bedre å skaffe litt større motor og gjøre det på den i stedet da!
ipox Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 Jeg har en 323 motor men vet ikke om jeg gidder. Mye jobb
Garasjesalg Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Når man skal bygge om fra 4 syl til 6 syl må man vel skifte hele ledningsnettet da? Ikke bare fra hjerne til motor?
Bimmerlars Skrevet April 12, 2007 Skrevet April 12, 2007 Kun motorledningsnettet må følge med. Flytter over pinnene i motorkontakten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå