Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor dumt er det å ha lekkasje på registret? (varmeapparatet, altså)

Bilen min dugger no innmari når det e kaldt ute, og når æ hadde den på service og fant ut at kupefiltret mitt ikke va tett, siden a/c'en min e ettermontert og ikke har filder, så sa slemme mannen at det nok trolig va en lekkasje på det tidligere nevnte registeret.

Høres det dyrt ut, el e det grei skuring å fixe det?

Bud

Skrevet

Kan si det sånn at vi som har slike system helst skal slippe lekkasje.

I prinsippet må du ut med hele dashbordet....

Vet ikke av noen annen metode jeg iallefall.

Ville prøvd med en god radiatortetter (Wurth feks), har opplevd å få slike biler tett med det.

Og det holder helt greit.

Problemet oppstår gjerne i forbindelse med varmkjøring av motor eller at bilen har stått uten å bli brukt en god stund...

(Hjelper det ikke med en omgang radiatortett, ville jeg prøvd med 2, det gjorde susen på den ene bilen jeg holdt på med.

Kan være vanskelig å få det fordelt helt til registeret med bare en omgang.)

Skrevet

Tenkte på noe a'la tetningsmiddel, men slo det fra mæ da æ (siden æ ikke har mere peiling) trudde det bare tetta selve kjølesystemet på motoren.

Men det e verdt et forsøk lell.

Takker!

Skrevet
Jeg ville ha tatt ut dæsjbordet, er en times arbeid for en som ikke har gjort det før og 2 min for en andregangs demonterer 8)

Joda skjønner det, og må som mekaniker si meg enig i at det selvfølgelig er best med en mekanisk løsning på et mekanisk problem.

Men Bjolav har ikke noe særlig erfaringe med disse bilene, og jeg vet at tettemiddel kan ha god effekt på akkurat dette problemet, så da må man kanskje prøve det letteste først....

En annen ting er at Radiatorene på disse ombygde ikke er lett å finne brukt, og sikkert koster en formue nytt.

Fungerer det med tettemiddel kan han være på utkikk etter radiator og bytte i forbindelse med annet arbeide under dashbordet, tenkte jeg....

Skrevet

Hehe :D

Ingen svar er for tungvinte her!

Det hender at det er noen innom her som har mere peil enn meg, da er det godt å ha noe å referere til.

Bud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...