proto Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Hei, har en ny nøkkel til bilen og den funker ikke på fjernstyrt sentrallåsen, så han jeg kjøpe av sa jeg måtte kode den om til bilen, fant om det i bruksanvisninga, men kan ikke tysk.. Har en nøkkel som funger på fjernstyringa og en som ikke gjør det, som må kodes.. noen som har oppskriften på det? mvh. kim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 jeg er også intressert i å vite dette da sentrallåsen på min e36 heller ikke fungerer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 Dette står det i instruksjonsboka mi. Les mitt andre innlegg i den tråden hvis flere nøkler skal kodes . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
proto Skrevet April 6, 2007 Forfatter Share Skrevet April 6, 2007 takk takk, får prøve ut dette i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet April 6, 2007 Share Skrevet April 6, 2007 trur du må til et verksted for å koble seg inn i service kontakten...er ikke sikker men synes det er rart om dem ikke har gjort det sånn og..til vw så må du iallefall ikke å kode den inn i bilen iallefall.. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dufniall Skrevet August 5, 2009 Share Skrevet August 5, 2009 Jeg har også en nøkkel som må programmeres. Lurer på om metoden som ble forklart her funket, ser fremgangsmåten er for E34. Får prøve på min og se Forhandleren forklarte en masse greier, som jeg ikke helt husker rekkefølgen på. Det begynner med å sette seg inn og låse. Så skal man trykke, og få kvittering fra sentrallås. Eller lignende... Noen som vet et sted det står, kunne ikke finne dette i instruksjonsboken. EDIT: Fant dette innlegget: "Programming your e46 key If you have the key with the large round button nearest the key and 2 smaller buttons side by side nearest the key hanging loop then this is how to program it. 1.Unlock vehicle and enter it, close door, switch ignition ON and OFF again, remove ignition key. 2.Press and hold the unlock button, while doing this briefly press lock button 3 times within 10 seconds, release unlock button. On some models the LED on the key will flash slowly for around 10 seconds, other models the central locking will lock and unlock rapidly to indicate correct procedure. Some models you may need to try this more than once and upto 4 keys can be programmed but no more. Programming needs to be carried out for each individual key within 30 seconds. Hope this helps " (http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... key-t2968/) Så da virker som fremgangsmåten er den samme, bare at man får forskjellige ok-signaler avhengig av biltype:) Og man kan altså ha fire nøkler. Det stemmer jo også bra med opplysningene i instruksjonsboken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Jeg har bytte alle låser, ews og speedon. Så prøver jeg å kode de nøkklene som jeg har fra gammel bil i den nye. Men det funker ikke, prøvd med begge. Må man ha grunnmodulen fra bilen nøkklene kommer fra? Jeg låser igjen, opp, tar oppdøra setter meg inn, igjen med døra, tenninga på og av, så holde mitt knapp nede mens man trykke 3 ganger på den øverste, så slippe mitt knapp. Men ingen ting skjer, prøvd begge nøkklene jeg skulle hatt kodet. Noe som har noe tips ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå