Dirty Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Hei har et litt stort problem med mellomakslingen min! boltene som går fra mellomakslingen og inni hardykoblingen som igjen går inn i girkassa. løsner heletiden! :S så må under å stramme de heletiden! har låsemutter osv på men hjelper faen ikke! noen tips?`irriterende å må under å stramme de heletiden!
Bjørn 320 Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Viss du har tilgang til sveiseutstyr kan du jo alltids sveise mutrane fast i boltane...
Dirty Skrevet April 7, 2007 Forfatter Skrevet April 7, 2007 Viss du har tilgang til sveiseutstyr kan du jo alltids sveise mutrane fast i boltane... det er en mulighet! men faen å stress vis jeg skal ha den opp!
? Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 eller finne ut grunnen til at det løsner? når låsemuttere rister løs, så er det noe galt vel? har du prøvd og sette på nye muttere?
Bjørn 320 Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Viss du skal ta dei av igjen seinare er det meir arbeid ja, men viss det er gjennomgåande boltar kan du berre bruke vinkelslipar. Men loctite funkar også bra ja... Og har du skrudd av mutrane nokon ganger vil plastringen gi seg såpass at dei ikkje funkar som låsemutrar lenger.
Dirty Skrevet April 7, 2007 Forfatter Skrevet April 7, 2007 hvordan funker loctite ? er ikke noe vibrasjon i akslingen før de begynner å løsne! så skjønner ingenting jeg . hmmm
Bjørn 320 Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 hvordan funker loctite ? er ikke noe vibrasjon i akslingen før de begynner å løsne!så skjønner ingenting jeg . hmmm Loctite gjengelåsing er som eit lim du har på skruane før du har på mutrane, og mutrane skal bli "limte" fast.
? Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 hvis du har skrudd opp mutterene 50ganger tidligere, så bytt mutterene og ha på sterk gjengelåsing, bytt gjerne skruene også(hvis nødvendig) hvis det løsner DA, så må du bare sveise di fast:P
Dirty Skrevet April 7, 2007 Forfatter Skrevet April 7, 2007 byttet mutterene på torsdag så holder seg enda så. så får jo satser på det duger! men kan jo være at jeg ikke har riktig tykkelsepå boltene! eller noe , noe må det jo være ?
Bjørn 320 Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 byttet mutterene på torsdag så holder seg enda så. så får jo satser på det duger! men kan jo være at jeg ikke har riktig tykkelsepå boltene! eller noe , noe må det jo være ? Så lenge du kjenner at mutteren passar på skruen er det nok rett dimensjon. Men viss det går opp igjen så prøv med loctite. Får det i allfall på Tess o.l....
336mik Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Skal vel være 10mm bolter her.Er veldig viktig at boltene er riktig lengde da.Ikke for korte,og ikke for lange.
Dirty Skrevet April 7, 2007 Forfatter Skrevet April 7, 2007 de er litt lengre en org! men har det noe å si ? strammer de jo . noen som vet å lange de skal være?
Kristov Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Kjøp originale bolter og muttere! De originale mutteren er ovale, så de låser seg selv.
Michael Skrevet April 7, 2007 Skrevet April 7, 2007 Ja, prøv dem orginale, er sikkert sånn med oval topp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå