jcvold Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 jeg har den siste uka begynt å ane at bilen min bruker mer bensin enn den pleier. syntes bensinnåla går fortere nedover enn vanlig. er begynt å bli varmere i været her,kan det ha noe å si? Eller er det et skittent luftfilter som kan være medvirkende årsak? syntes den drar dårligere og. er en 95` 325IS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 Kan jo prøve å sikifte luftfilter og plugger, se om det hjelper. Men siden den begynner å bruke mer bensin en vanligt, så kan det være at lambasonden begynner å bli sliten. Den gir signal tilbake til luftmassmåleren om uforbrent bensin i eksosen. Så hvis denne er dårlig, så kan det være at blandingsforholdet mellom luft og bensin er helt på tryne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 sjekk lambda sensoren... om den er gåen, vil motoren få mer bensin enn normalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet April 8, 2007 Forfatter Share Skrevet April 8, 2007 ah. gidder ikke mer verksted nå... skal følge med på kjørecomputern litt grundigere på forbruk.men skal og kjøpe nytt luftfilter. hva er ca normalt bensinforbruk på en sånn bil? er automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet April 8, 2007 Share Skrevet April 8, 2007 Ja, gamle biler blir dyrere og dyrere jo eldre de blir. Er alltid et eller annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin_Isak Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Mål forbruket på en tank først. Så kopler du av stikket til lambdasonden og mål forbruket på en tanke til. Motor går nesten 100% selv uten lamdba. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet April 9, 2007 Forfatter Share Skrevet April 9, 2007 men hva er normalt forbruk på en slik bil? bensinen koster ca 3,50 kr her,så egentli ikke noe big deal.men tror det uansett er på tide med nytt luftfilter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 0.85 ltr/m er vanelig vel, men dette innebærer at man kjører "pent" jeg hadde samma problemet som deg, det viste seg å skifte lamabasonden + pluggene faktisk hjalp mye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 0.85 ltr/m er vanelig vel, men dette innebærer at man kjører "pent" jeg hadde samma problemet som deg, det viste seg å skifte lamabasonden + pluggene faktisk hjalp mye! 0,85 er kanskje vanlig på en 316 ja.. Vil vel heller si at 1,1-1,2 på blandet kjøring høres mer "normalt" ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet April 9, 2007 Forfatter Share Skrevet April 9, 2007 ok,mener det er noe sånn kjørecomputeren viser og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 0.85 ltr/m er vanelig vel, men dette innebærer at man kjører "pent" jeg hadde samma problemet som deg, det viste seg å skifte lamabasonden + pluggene faktisk hjalp mye! 0,85 er kanskje vanlig på en 316 ja.. Vil vel heller si at 1,1-1,2 på blandet kjøring høres mer "normalt" ut. 1,1 til 1,2 er i tilfelle med ganske mykje småkøyring, ellers bør det vere noko feil...som ein gåen lambdasonde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet April 9, 2007 Forfatter Share Skrevet April 9, 2007 vel,fartsgrensene her er for det meste 90-100,så er vel til tider litt hard på gassen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagrinn Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 jeg fikk ikke bilen min under 2liter på mila, jeg byttet den slangen som går imellom luftmengdemåleren og innsuget, den gamle trakk litt falskluft kan mann vell si, så skjekk den i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 vel,fartsgrensene her er for det meste 90-100,så er vel til tider litt hard på gassen Min gikk på 1,0 - 1,2 med sånn kjøring. Høres normalt ut det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå