toomas Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 etter som at m5 en min nå her passert 200000 tok jeg en storre service på bilen. bytte av alle oljer. en del foringer og sjekke over allt på bilen. etter at jeg fannt en haug med vakumslanger med hull i gikk jeg til innkjøp av nye slanger og tok også en komp test. i og med at jeg syntes det var noe mye trykk i vannet. den viste en svikt i kompen på sylynder 3. så da ble det til bytte av topppakningen. bilen ble imponert over hvor strøkene innsugs ventilene var hele veien. må beklage dårlige mobil bilder ut med kammene . prøvde og få holdt reg kjede spennt opp så det ikke skulle hoppe over noen tenner i bunnen. men det gikk dritt da jegvippa ut kammen så da må det times opp på nytt etterpå. ut med de hydrauliske ventil løfterne og av med den øverste delen av toppen vask og klargjøring av bunnen mens toppen er til plansliping. toppen tilbake fra sliping. ikke så vanskelig og se at det har vært lekk på sylynder 3 da den er mye reinere enn de andre. og da er det bare og legge på nye pakninger og sette allt sammen igjen..rensa såklart det meste av deler og la på litt lakk her og der før jeg satte det sammen igjen for ryddigst mulig motor.. toppdeksel før lakk etter nå er endelig allt sammen igjen og funker veldig bra.går enda bedre enn før. og går mye jevnere på tomgang. sikkert pga alle de dårlige vakumslangene. kansje ikke den mest spennende posten her på forumet men kan jo være interessant for noen med m5 som lurer på og bytte pakning. så er det bare og spørre hvis noen gjør det samme og lurer på noe som jeg kansje kan svare på. må og takke 336mik for hjelp og bilder anngående timinga av reg kjede
toomas Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 etter innkjøring av nye toppakninga. måtte jo de gamle vinterdekka brukes opp før omlegg til sommerdekk
Bimmerlars Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 Innkjøring av toppakning har jeg aldri hørt om. Morsom film Er det ikke mekaniske løftere med shims på M motorer da?
toomas Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 veit ikke om man må kjøre inn så mye jeg men fikk i hvertfall høre at man skulle ta det med ro et par mil.
toomas Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 såvidt jeg kunne skjønne var det hydrauliske løftere
Tech9 Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 Hmm..tror nok min B38 er moden for dette også. Kan du prøve å beskrive hvordan tomgangen på din var før denne operasjonen?
toomas Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 når bilen var varm var det veldig mye jaging. men kan jo ig være vakum problem med din som på alle andre bmw er.. bør jo ta en komp test før du begynner og bytte pakning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå