Just Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Jeg er den lykkelige eier av min første BMW, en 316i fra 1990. Veldig pen, men kamakselen på motoren begynner å bli ganske slitt, sånn at motoren snart høres ut som en gammel boble. Tikker ganske godt, og gir en myk tøffe-lyd. Spurte på verksted sist jeg var der, og de sa det var kamakselen, og det ville koste meg mellom 10 og 20 lapper å bytte den. Toppen ble bytta for et år siden, like før jeg kjøpte bilen, og bilen bruker ikke en dråpe olje. Jeg har forsåvidt to spørsmål: Hvor mye koster det i tilfelle å skifte denne herligheten? Og er dette noe jeg må gjøre noe med (hvis jeg holder ut tikkinga), eller kan jeg vente? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny M Skrevet April 9, 2007 Share Skrevet April 9, 2007 Jeg er den lykkelige eier av min første BMW, en 316i fra 1990. Veldig pen, men kamakselen på motoren begynner å bli ganske slitt, sånn at motoren snart høres ut som en gammel boble. Tikker ganske godt, og gir en myk tøffe-lyd. Spurte på verksted sist jeg var der, og de sa det var kamakselen, og det ville koste meg mellom 10 og 20 lapper å bytte den. Toppen ble bytta for et år siden, like før jeg kjøpte bilen, og bilen bruker ikke en dråpe olje. Jeg har forsåvidt to spørsmål: Hvor mye koster det i tilfelle å skifte denne herligheten? Og er dette noe jeg må gjøre noe med (hvis jeg holder ut tikkinga), eller kan jeg vente? 10 - 20 lapper for å bytte kam var litt i drøyeste laget. Står vel M40 i den bilen? Det er ihvertfall verksteder her i Skien som gjør jobben for 7 - 8 lapper, inkl. alle delene. Men hvis du kan skru litt sjøl, eller kjenner noen som kan gjøre det for deg, så får du kjøpt kamsett for ca 3500,-. Da får du ny kam, løftere og vippearmer. Da blir den god som ny igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 Ja, det står en M40 i bilen nå. God motor ellers. Jeg venter vel en stund til, og ser om den går greit gjennom EU-kontrollen, og så får jeg fiksa kamakselen etter det, dersom jeg beholder bilen. Har sjekket opp litt mer, og kan få gjort det for 9000 her i Oslo. Og så får jeg sjekke litt mer rundt. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå