Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt av regreimhjulet som står på toppen, pga at jeg holdt på med å bytte toppakning. så nå vet jeg ikke helt hverdan jeg skal sette på greierne igjen.

Har noen et bilde av et motorrom ril e30 86/87 mod? (325)

Takk for svar!!!

Skrevet

Har ikke noe bilde, men du har jo timing-merker på hvert hjul rundt om, sikkert noen som kan linke til en DIY sak på dette, har gjort det et par ganger selv så er ikke noe vanskelig, bare finne merkene som sagt å dobbelt sjekke at alt står riktig...

Skrevet

Takk!!

merkene stemmer overens, så det er greit.

Problemet er hovedsaklig hvordan jeg skal få på reg.reimen og hjulet på kamakselen.. Har jeg forklart rett? :?

Skrevet

Nå husker ikke jeg helt 100% hvordan detta var att, men stramehjulet sitter vel i 2 skruer, hvor den ene sitter i et avlangt hull så du kan vri på strammhjulet( på samme måte som en dynamo), sitter også en "pinne" med ei fjær på som skal hjelpe til å holde det stramt mener jeg å huske..

Mulig jeg tar feil nå, er lenge siden jeg har skrudd M20..

Skrevet

Yah, riktig! Må løsne de to boltene som fester strammehjulet. Så trykker du strammehjulet helt inn mot fjæra, og skru til festebolten.

Legg reima rundt veivakseldrevet og fortsett rundt de andre drevene. Til slutt drar du reima over strammehjulet. Kan hende du bruke litt muskler, evt. forsiktig tappe den på plass med hammer.

Løsne festebolten til strammehjulet slik at den trykker på reima. Sjekk at strammehjulet faktisk strammer ved a dytte litt på det med fingrene! Og fest festeboltene med riktig moment (22 Nm).

Sjekk at drevene fortsatt står på merkene for TDC!

Vri veivakselen 2 runder medsols for å strekke (den nye) reima. Løsne strammehjulet og la det trykke mot reima og dra til med riktig moment.

Sjekk at drevene fortsatt står på merkene for TDC!!! Gjør de ikke det må du ta av reima og prøve igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...