Vegard Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 Du bør forresten kjøre forsiktig til du får det fiksa. Vet om en kar der dunkinga slo løs noe baki der. Er ikke sikker på hva eller hvordan, men var visst pga. de foringene.
kje Skrevet April 9, 2007 Forfatter Skrevet April 9, 2007 Å du milde! Takk for at du gjorde mæ oppmerksom på det, og takk for alle gode svar=) ...har kjørt en stund med dette Er dette antageligvis noe som kan skrues på plass igjen med Locktight el., eller må foringene skiftes ut. Verkstedsarbeid?
KalMar Skrevet April 9, 2007 Skrevet April 9, 2007 Å du milde! Takk for at du gjorde mæ oppmerksom på det, og takk for alle gode svar=) ...har kjørt en stund med dette Er dette antageligvis noe som kan skrues på plass igjen med Locktight el., eller må foringene skiftes ut. Verkstedsarbeid? Javell nabo hehe luringen med 325`en rett oppi gata her Foringer er nødvedig vis ikke verksted arbeid, men æ hvet at på e30 så pleier disse foringene å sitte godt, så de må kuttes(ødeleges) eller bruke skjære brenner for å få de ut.... hehe så vis du skal ligge å skru hjemme så må du nok regne med mer en 1 kveld`s arbeid.... hehe Men bare siifra vis du trenger hjelp
kje Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Skrevet Mai 7, 2007 Da bilen var inne til justering av kjørelys nå nettopp, kikket de på traversforingene. Disse var i orden! De så heller ikke noe annet som kan være årsaken til dunkingen. Need help. Noen som har noen idé? Akselerasjonen må imidlertid være gangske kraftig eller humpene store/hyppige før lyden høres.
kje Skrevet Mai 7, 2007 Forfatter Skrevet Mai 7, 2007 innfestinga til diffen ? Hvordan kan æ sjekke dette? Evt problematisk/dyrt å reparere?
LodeRunner Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Sjekk de tre boltene som holder diffen på plass i traversen. Jekk opp bilen som de sier, og se hvor det er bevegelse. Jeg sliter med samme problem, har skiftet til nye foringer på alt bak, men har fortsatt en dunkelyd - når jeg løser den fra stillestående, eller slipper gassen brått. Men nå er det merkbart bedre. Hos meg har jeg lokalisert det til en av de to bakre boltene som holder diffen på plass. Nå skal jeg ut å prøve å stramme den litt til Det er nesten som jeg begynner å lure på om den dunkelyden jeg har nå kanskje kan være en følge av polyforingene i traversen, det er jo ingen foringer som gir noe særlig etter nå. -LR
Dirty Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 jeg setter en 1000 lapp på at det ikke er hardykoblinga er den slitt vill det riste under aks! fra 0 og oppover! tipper det er en traversforing eller foringene til demperen standar feil i tårnet1
Fliid Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 Skruene til diffen. Ved gasspådrag "drar" diffen seg ned. Ved bråslipp av gass f.eks så slår den opp i festene igjen. Dermed dunke lyd. Dette skjer også på humpete vei. Skjekk skruene grundig. Er det ikke de så kan det være foringer. Men tviler. Edit; Kan og være foringen i toppen av støtdemperen bak. ved humpete vei vil dette dunke. Sikkert ved gasspådrag og. Gjekk opp bilen på en side av gangen å sett brekket under bærearm å jukk som en gud opp å ned på bærearmen. Så finner du ut det. MVH Fliid
kje Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 Takker så mye for mange gode tips=) Ikke så fryktelig lenge sida æ skifta alt av dempere og fjærer, så tenkte først at æ hadde gjort en glipp der... Skrudde alt opp igjen og satte sammen på nytt uten noen bedring Alle delene er der og strammet godt til. Skal sjekke skruene til diffen så fort æ har tid. Krysser fingrene og håper at dere har funnet feilen æ har irritert mæ lenge over
R.E.H Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 første som slo meg er foringen oppe ved støtdemperen.. få sjekket disse..
Radeon Skrevet Juli 23, 2007 Skrevet Juli 23, 2007 første som slo meg er foringen oppe ved støtdemperen.. få sjekket disse.. Samme slo meg. Har bytta to av de. Begge var på høyresida bak. Klunke dunke lyder som bare blir værre med tida. Til slutt dunker det bare du treffer en sneip.
kje Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Skrevet Juli 23, 2007 Har dere bilde eller illustrasjon slik at æ kan se hvilken foring dere mener? Trodde da alt skulle være greit der...
LodeRunner Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Hos meg er det den ene av de to bakre boltene som holder diffen som ikke lar seg stramme nok, slik at det er bevegelse i diffen.. gjengene i traversen er nok rustet bort. Jeg satser på en gjennomgående bolt med mutter, og håper på å bli kvitt dunkelyden slik Det er fort gjort å hive bilen opp på 2 bukker, få en kompis til å trykke clutchen inn og slippe brått ut, slik at du hører ulyden. Da kan du ligge under bilen og høre/se hvor ulyden kommer fra. Regn med noe klakkelyd fra drivverket ettersom drivakslene da henger i feil vinkel -LR
JonEldaR Skrevet Juli 25, 2007 Skrevet Juli 25, 2007 Har hadd samme problemet på forrige bilen min.. det kom klunkelyder ved hard aksellerasjon og hjulspinn.. da vart det hovedforingene bak til demperene som hadde tatt kveld.. høres ut som det er det som er gale på din også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå