Gå til innhold

Dunkelyder fra bakstillinga. Hva kan det komme av?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Du bør forresten kjøre forsiktig til du får det fiksa.

Vet om en kar der dunkinga slo løs noe baki der. Er ikke sikker på hva eller hvordan, men var visst pga. de foringene.

Skrevet

Å du milde! Takk for at du gjorde mæ oppmerksom på det, og takk for alle gode svar=) ...har kjørt en stund med dette :oops: Er dette antageligvis noe som kan skrues på plass igjen med Locktight el., eller må foringene skiftes ut. Verkstedsarbeid?

Skrevet
Å du milde! Takk for at du gjorde mæ oppmerksom på det, og takk for alle gode svar=) ...har kjørt en stund med dette :oops: Er dette antageligvis noe som kan skrues på plass igjen med Locktight el., eller må foringene skiftes ut. Verkstedsarbeid?

Javell nabo ;) hehe luringen med 325`en rett oppi gata her ;)

Foringer er nødvedig vis ikke verksted arbeid, men æ hvet at på e30 så pleier disse foringene å sitte godt, så de må kuttes(ødeleges) eller bruke skjære brenner for å få de ut.... hehe så vis du skal ligge å skru hjemme så må du nok regne med mer en 1 kveld`s arbeid.... hehe

Men bare siifra vis du trenger hjelp ;)

  • 4 weeks later...
Skrevet

Da bilen var inne til justering av kjørelys nå nettopp, kikket de på traversforingene. Disse var i orden! De så heller ikke noe annet som kan være årsaken til dunkingen. Need help. Noen som har noen idé?

Akselerasjonen må imidlertid være gangske kraftig eller humpene store/hyppige før lyden høres.

Skrevet
innfestinga til diffen ? :?

Hvordan kan æ sjekke dette? Evt problematisk/dyrt å reparere?

  • 2 months later...
Skrevet

Sjekk de tre boltene som holder diffen på plass i traversen. Jekk opp bilen som de sier, og se hvor det er bevegelse.

Jeg sliter med samme problem, har skiftet til nye foringer på alt bak, men har fortsatt en dunkelyd - når jeg løser den fra stillestående, eller slipper gassen brått. Men nå er det merkbart bedre. Hos meg har jeg lokalisert det til en av de to bakre boltene som holder diffen på plass. Nå skal jeg ut å prøve å stramme den litt til ;) Det er nesten som jeg begynner å lure på om den dunkelyden jeg har nå kanskje kan være en følge av polyforingene i traversen, det er jo ingen foringer som gir noe særlig etter nå. ;)

-LR

Skrevet

jeg setter en 1000 lapp på at det ikke er hardykoblinga :P

er den slitt vill det riste under aks! fra 0 og oppover!

tipper det er en traversforing eller foringene til demperen standar feil i tårnet1

Skrevet

Skruene til diffen. Ved gasspådrag "drar" diffen seg ned. Ved bråslipp av gass f.eks så slår den opp i festene igjen. Dermed dunke lyd. Dette skjer også på humpete vei. Skjekk skruene grundig. Er det ikke de så kan det være foringer. Men tviler.

Edit; Kan og være foringen i toppen av støtdemperen bak. ved humpete vei vil dette dunke. Sikkert ved gasspådrag og.

Gjekk opp bilen på en side av gangen å sett brekket under bærearm å jukk som en gud opp å ned på bærearmen. Så finner du ut det.

MVH

Fliid

Skrevet

Takker så mye for mange gode tips=) Ikke så fryktelig lenge sida æ skifta alt av dempere og fjærer, så tenkte først at æ hadde gjort en glipp der... Skrudde alt opp igjen og satte sammen på nytt uten noen bedring :( Alle delene er der og strammet godt til. Skal sjekke skruene til diffen så fort æ har tid. Krysser fingrene og håper at dere har funnet feilen æ har irritert mæ lenge over :D

Skrevet
første som slo meg er foringen oppe ved støtdemperen.. få sjekket disse..

Samme slo meg. Har bytta to av de. Begge var på høyresida bak. Klunke dunke lyder som bare blir værre med tida. Til slutt dunker det bare du treffer en sneip.

Skrevet

Har dere bilde eller illustrasjon slik at æ kan se hvilken foring dere mener? Trodde da alt skulle være greit der... :?

Skrevet

Hos meg er det den ene av de to bakre boltene som holder diffen som ikke lar seg stramme nok, slik at det er bevegelse i diffen.. gjengene i traversen er nok rustet bort. Jeg satser på en gjennomgående bolt med mutter, og håper på å bli kvitt dunkelyden slik ;)

Det er fort gjort å hive bilen opp på 2 bukker, få en kompis til å trykke clutchen inn og slippe brått ut, slik at du hører ulyden. Da kan du ligge under bilen og høre/se hvor ulyden kommer fra. Regn med noe klakkelyd fra drivverket ettersom drivakslene da henger i feil vinkel :)

-LR

Skrevet

Har hadd samme problemet på forrige bilen min.. det kom klunkelyder ved hard aksellerasjon og hjulspinn.. da vart det hovedforingene bak til demperene som hadde tatt kveld.. høres ut som det er det som er gale på din også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...