The_transporter Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 jeg har en 97/98 model e39 523ia og lurer på om det er overdrive på den? grunnen til at jeg tror det er det er at når jeg ligger å cruiser i 5 gir så girer den liksom en ekstra gang og turtallet går noe ned... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 Det er noe som kalles for lockup som slår inn. Det vil si at kassa låser seg til direkte kobling med motoren (ingen sluring i converteren). Dette gir fordeler av lavere forbruk og mindre varme i girkassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=4 ... =overdrive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet April 10, 2007 Forfatter Share Skrevet April 10, 2007 hmm.. takk for det da vet jeg det men jeg syns automatkassen min slurer mer en den burde når jeg har den i steptronic eller skal den slure endel da og? en kompis har en vektra med 2.5v6 og sportsautomat og denne slurer endel mindre når han trår på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 først går turtallet opp, så griper kassa. Husk at du ikke har noen reserbil, men en familie cruser. Skal være behaglige gear skift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet April 10, 2007 Forfatter Share Skrevet April 10, 2007 hmm... ok ja vet at det ikke er noen racer men var bare usikker på om den skulle være slik i m/s og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet April 10, 2007 Share Skrevet April 10, 2007 ...Forøvrig skader det ikke med et forebyggende oljeskift på girkassen av og til heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå