Norumen Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Hei Har noen problemer med diverse elektriske ting i bilen... For det første så verker ikke sentrallåsen, tåkelysene kan ikke slås på når eg setter på parkeringslys, lyset i taket slår seg ikke på når eg opner dørene... Er det noen som har hatt desse problemene og veit kva eg kan gjera? Denne tilstanden var det då eg kjøpte bilen...
Stephan.s Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 Ting som kupelys kan være så enkelt som at bryteren er stilt feil Har du sjekket det? Eller at "knotten" som registrerer at døren åpen har kilt seg. Når det gjelder tåkelys må du nok grundigere til verks. BMW har laget bilene sine slik at tåkelys kun fungerer sammen med kjørelys.
Norumen Skrevet April 10, 2007 Forfatter Skrevet April 10, 2007 På den bryteren i taket så er lyset av på 2 av 3 posisjoner (med døren open)... kan da henda at da berre er dårlig kontakt på den eine posisjonen som gjere at lyset skal gå på når ein opner døra? Dei fleste bmw eg møter har parklys på ilag med tåkelys, slik som du har på bildet ditt... sjønner ikkje hvorfor da ikkje virka hos meg...
Stephan.s Skrevet April 10, 2007 Skrevet April 10, 2007 På den bryteren i taket så er lyset av på 2 av 3 posisjoner (med døren open)... kan da henda at da berre er dårlig kontakt på den eine posisjonen som gjere at lyset skal gå på når ein opner døra? Dei fleste bmw eg møter har parklys på ilag med tåkelys, slik som du har på bildet ditt... sjønner ikkje hvorfor da ikkje virka hos meg... På min bil er det en smarting av en tidligere eier som har "tjuvkoblet" tåkelys til parklysene, som vist i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8937 Faren med det er at hvis politiet har lite å gjøre en kveld, og du kjører med tåke, park og kjørelys, kan han fort gi deg 2000,- i bot for feil lysbruk. Går ann og overstyre tåkelysbryteren til å kunne bruke tåkelys uavhengig av kjørelys. Hvordan dette blir gjort vet jeg desverre ikke, men skulle du finne det ut er jeg int. i å vite hvordan da jeg har tenkt å koble mine lovlig igjen Ang. kupélyset så kan det være tilfelle at det er dårlig kontakt. Hadde samme problem på min faktisk. Da hadde tuppen på knappen smeltet akkurat nok til at i posisjonen hvor den skulle lyse ved at en dør ble åpnet ikke klarte å slutte kretsen i lampa. Ergo, ingen lys. Du kan prøve å sjekke det før du går dypere til verks med feilsøking
Norumen Skrevet April 10, 2007 Forfatter Skrevet April 10, 2007 Ok... Eg trudde faktisk det var vanligt å kunne bruke grøftelys uten hovedlys.... Ja eg har høyrt at da kje e nåke populert å kjøra med både kjørelys og grøftelys men i mitt tilfelle så e da einaste ilag med kjørelys eg får til å bruke grøftelysa... Angåande kupélyset så skal eg sjekka bryteren skikkeli Takk for tipset!
Norumen Skrevet April 11, 2007 Forfatter Skrevet April 11, 2007 Ja, eg må opne kvar dør kvar for seg....
BMWtotti Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Mener å ha hørt at det er lov å bruke tåkelys+parklys, men ikke tåkelys+kjørelys. Er i alle fall slik på bilen min at jeg kan bruke tåkelys på både park og kjørelys. Er ikke dette vanlig?
Norumen Skrevet April 13, 2007 Forfatter Skrevet April 13, 2007 Ja da va da eg trudde... Men eg får kje ta på tåkelysa når eg tar på parkeringslysa....
BMWtotti Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Bilen min er nok spesiell !! Kan se om jeg finner ut hvordan det er kobla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå