GĂ„ til innhold

Diverse elektriske problemer med E36, 1991 mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har noen problemer med diverse elektriske ting i bilen... For det fÞrste sÄ verker ikke sentrallÄsen, tÄkelysene kan ikke slÄs pÄ nÄr eg setter pÄ parkeringslys, lyset i taket slÄr seg ikke pÄ nÄr eg opner dÞrene... :roll: Er det noen som har hatt desse problemene og veit kva eg kan gjera? Denne tilstanden var det dÄ eg kjÞpte bilen...

Skrevet

Ting som kupelys kan vÊre sÄ enkelt som at bryteren er stilt feil ;) Har du sjekket det? Eller at "knotten" som registrerer at dÞren Äpen har kilt seg.

NÄr det gjelder tÄkelys mÄ du nok grundigere til verks. BMW har laget bilene sine slik at tÄkelys kun fungerer sammen med kjÞrelys.

Skrevet

PÄ den bryteren i taket sÄ er lyset av pÄ 2 av 3 posisjoner (med dÞren open)... kan da henda at da berre er dÄrlig kontakt pÄ den eine posisjonen som gjere at lyset skal gÄ pÄ nÄr ein opner dÞra?

Dei fleste bmw eg mÞter har parklys pÄ ilag med tÄkelys, slik som du har pÄ bildet ditt... sjÞnner ikkje hvorfor da ikkje virka hos meg...

Skrevet
PÄ den bryteren i taket sÄ er lyset av pÄ 2 av 3 posisjoner (med dÞren open)... kan da henda at da berre er dÄrlig kontakt pÄ den eine posisjonen som gjere at lyset skal gÄ pÄ nÄr ein opner dÞra?

Dei fleste bmw eg mÞter har parklys pÄ ilag med tÄkelys, slik som du har pÄ bildet ditt... sjÞnner ikkje hvorfor da ikkje virka hos meg...

PÄ min bil er det en smarting av en tidligere eier som har "tjuvkoblet" tÄkelys til parklysene, som vist i denne trÄden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8937

Faren med det er at hvis politiet har lite Ä gjÞre en kveld, og du kjÞrer med tÄke, park og kjÞrelys, kan han fort gi deg 2000,- i bot for feil lysbruk.

GÄr ann og overstyre tÄkelysbryteren til Ä kunne bruke tÄkelys uavhengig av kjÞrelys. Hvordan dette blir gjort vet jeg desverre ikke, men skulle du finne det ut er jeg int. i Ä vite hvordan da jeg har tenkt Ä koble mine lovlig igjen ;)

Ang. kupélyset sÄ kan det vÊre tilfelle at det er dÄrlig kontakt. Hadde samme problem pÄ min faktisk. Da hadde tuppen pÄ knappen smeltet akkurat nok til at i posisjonen hvor den skulle lyse ved at en dÞr ble Äpnet ikke klarte Ä slutte kretsen i lampa. Ergo, ingen lys. Du kan prÞve Ä sjekke det fÞr du gÄr dypere til verks med feilsÞking ;)

Skrevet

Ok... Eg trudde faktisk det var vanligt Ä kunne bruke grÞftelys uten hovedlys.... Ja eg har hÞyrt at da kje e nÄke populert Ä kjÞra med bÄde kjÞrelys og grÞftelys men i mitt tilfelle sÄ e da einaste ilag med kjÞrelys eg fÄr til Ä bruke grÞftelysa... AngÄande kupélyset sÄ skal eg sjekka bryteren skikkeli :) Takk for tipset!

Skrevet

Mener Ä ha hÞrt at det er lov Ä bruke tÄkelys+parklys, men ikke tÄkelys+kjÞrelys.

Er i alle fall slik pÄ bilen min at jeg kan bruke tÄkelys pÄ bÄde park og kjÞrelys. Er ikke dette vanlig?

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...