Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjelder en 92 320. Problemene utartet seg slik: Ladelampa lyste litt av og på først, etterfulgt av litt "ruskete" motorgange, og etterhvert full stopp. Lurer på om jeg må til å skifte børstebroa, er det sannsynlig at det er den? Hvordan er det å komme til, må dynamoen ut? DIY? Andre mulige forklaringer?

Skrevet

Samme syptomene på min gamle BMW, har var den ene børsten på laderegularoren knekt rett av.

Kjøpte nye bosch laderegularor på den lokal shell, 192 kr.

Jeg skiftet mens dynamoen hang på plass, var et lite helve...... Men fikk det til etter mye om og men...

Lykke til sier bare jeg

Skrevet

Lyser lampa når du setter på tenninga?vis ikke er det sikkert diode brua, da er det bare å bytte dynamo, vis den lyser kan du prøve å bytte børstene , men først prøv å måle om dynamoen ladder og evt. hvor mye. vet ikke om den er lett å bytte, kan tenke meg at det er litt kronglete, har selv en 318, var litt kronglete dær.

Skrevet

Lampa har lyst litt av og på når jeg har startet, men den siste gangen jeg startet lyste ingenting da det ikke fantes strøm på bilen.....prøver meg på børstene først å krysser fingrene for at det er det. regner med jeg må av med luftfilterboksen i allefall, noe annet som må av?

Skrevet

børstene sitter på spenningsregulatoren kjøp en som er over 14.2v. brukte 15 på min jeg. (bakelitten) dekslet bak på dynamoen må av. kurant og bytte om du ikke har gjort d før.. :wink:

Skrevet
Samme syptomene på min gamle BMW, har var den ene børsten på laderegularoren knekt rett av.

Kjøpte nye bosch laderegularor på den lokal shell, 192 kr.

Jeg skiftet mens dynamoen hang på plass, var et lite helve...... Men fikk det til etter mye om og men...

Lykke til sier bare jeg

Ja, det viste seg å være noe verre enn hva jeg hadde regnet med. Brukte vel drøye fire timer!!! Hadde regnet med en liten time :? Ble i allefall bra til slutt da, og det var børstene som var nedslitt. Kjøpte nye på Jo-bildeler i Trondheim. Kosta 450,-.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...