Acrula Skrevet April 11, 2007 Skrevet April 11, 2007 Bilen min har da stått i ro et par måneder pga snø og rein. Så da jeg skulle til for å starte den idag så gikk turtallet høyere og høyere opp hele tiden, helt opp til ca 2.5k omdreininger + olje lyse blinka hele tiden. da olje lyset slutta å blinke gikk turtalle litt ned igjen, så starta d å blinke igjen så gikk turtallet opp, var veldig ustabilt. Noen tips til hva som bør sjekkes og eventuelt hva som kan være galt her? Det har aldri skjedd før. Det er en 325i -87 det er snakk om. Edit: Det kommer også en brakende lyd, kansje fra potta? når jeg slipper gassen, til høyere turtall til høyere brakende lyd, men kun når jeg slipper gassen. Edit2: Enda en ting.. : ( Da jeg kjørte bilen, ga jeg bare litt på, ca 5000 rpm va jeg oppi, plutsli stoppa moteren for 3-4 sekunder, så fortsatte den på 5000 rpm, akuratt som et "kutt" liksom, ganske merkli, det har ikke skjedd på lave turtall. Håper på svar her, det er min første bil, og jeg er 17 år, har ikke så mye peiling på motor
Robin_Isak Skrevet April 11, 2007 Skrevet April 11, 2007 Fungerer bilen normalt nå? Husker en gang jeg skifta toppakning på en m20 motor, da ruste bilen selg voldsomt opp de første 4-5 gangene jeg starta etter byttet. Så plutselig var alt i orden og bilen hadde aldri mer det problemet...
Acrula Skrevet April 14, 2007 Forfatter Skrevet April 14, 2007 Nei den er helt lik enda : / Starter motoren, den begynner på ca 1500 rpm, etter noen sekunder går den høyere og høyere opp, til ca 2.2k rpm, så blinker olje lyset, når det stopper å blinke går turtallet litt ned igjen. vis jeg rusr den litt, til ca 4000 rpm så henger den i 4-5 sekunder før den går ned igjen, ruser jeg opp til 3000/3500 rpm går den ned med en gang nesten. Håper på svar/tips
325ixturbo Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 d med olje lampa er vel bare tilfeldig og dårlig kontakt kanskje. angående turtallet kan d være tomgangsmotoren din el vacum lekkasje. bare va jeg tror..
Sir Hofstad Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Minner mye om elektrisk problem... Begynne feilsøking med batteri ( måle volt og syrevekt feks evt prøve med et du vet er i orden.), tilkoblinger (irring på kontakter) osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå