Gå til innhold

Kjemikalie for tetting av hull i bensintank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har helt siden jeg kjøpte E30 vært en liten bulk i bensintanken på bilen min, tydligvis pga av at folk har jekket i tanken. Dette har det nå blitt et lite hull av, og det lekker en liten dam (3-4 cm i diameter på betonggulv) bensin hver dag. Dette er veldig uheldig mtp på bensindamp og varme, samt at det lukter jævlig i et innestengt rom.

Noen som har et tips til om det finnes noe slags guffe/kjemisk stoff man kan klemme på, ihvertfall midlertidig for å få slutt på lekasjen?

Skrevet

Ta ett såpestykke gni det mot hullet på tanken så det setter seg fast en liten klump. Såpe reagerer med bensin og blir hard .jeg har gjort dette selv på en gammel bensintank av stål.har funka overaskende bra i flere år nå.

Skrevet

Ikke at dette er ment som noen kvalifisert løsning, men på russebilen (Hiace med "utvendig" tank) var det en kompis som tettet et lite hull (så stort at det ble en vått flekk som aldri tørket når vi malt over) ved å skru inn en metallskrue med gummipakning og dekke over med tokomponentlim (Araldit). Det funket ut russetiden ihvertfall.

Skrevet

Takker for svar, skal prøve såpeløsningen. Har hørt litt med noen mekanikere av den "eldre" skolen og de anbefaler også såpe.

Bytte av tank blir det omsider, men det tar litt tid før det er på plass.

Skrevet

det må være et reint såpestykke - mulig du må på apoteket for sånt, men mulig lano funker. DOVE osv fungerer ikke da det er tilsatt mye ræl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...