Gå til innhold

Fra M20b20 til M50b25


George Constanza
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Har sett litt her på forumet angående et slikt motorbytte i en 320i e30.

Så en som hadde kjøpt ombyggningssett som hørte til en m50b25 e36, men han måtte bytte bunnpanne, oljesil og div til e34 sin m50b25, er der stor forskjell mellom disse moterene samt girkasse og mellomaksling.

Har jeg forstått dette rett for å få til et slikt motorbytte, så må man:

-kjøpe m50b25 e34 motor,girkasse, mellomaksling(sveises litt om på feste).

-el vifte, pågrunn av plassmangel.

-e28 535i motorfester.

-sveise egen eksos.

-oppgradere til e30 m3/25i e30 understell,(bremseskiver bak, støtdempere og fjører) (samt e30 m3 diff, bedre utveksling)

-bremsekraftforsterker fra golf 2, siden denne er den eneste som passer, pågrunn av plassmangel.

-koble opp på nytt mellom ledningene:fra bil til motor og omvendt.

Noen som har noen erfaringer med dette....om dette vil gå, eller ikke gå.

Har en tanke om en gang prøve å få dette til.

Angående søknad til biltilsynet, kan man bare sammenligne med en e30 320is, som hadde samme motor, en s14, som i m3 e30. Men ulikt understell, der 320isen kunn hadde 325i e30 understell.

1)Noen som har fått til dette med biltilsynet?

2)Noen som tror en m50b25 e34 passer ned i motoromet, og vil man få motoren tilstrekkelig langt ned. Større motor, mindre motorom, traversen...må man kutte i den for å få det til...?

3)Passer en e34 525i mellomaksling rett på m3 e30 diff?

4)Noe annet som ikke vil passe, el gå rett til helvete?

Vil ha så mye råd og erfaringer som mulig før jeg begynner, me det noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...