Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Bygger meg verksted/garasje og skal ha 2 løftebukker her, er det noen fordeler med 4 søylet framfor 2 søylet??

Tenkte litt på å ha en 4 og en 2 søylet...

Noen som har råd og erfaringer med hennhold til bruk av 4 søylet.. disse tar jo mye plass.. noen fordeler???

Takker for gode råd og løsninger

Skrevet

4-søyler er best når du skal ta 4-hjulskontroll. Ellers er 2-søyler å foretrekke.

Så hvis du skal lage deg et hobbyverksted, så er 2-søyler å foretrekke både med tanke på pris og bruksområde.

Skrevet

Var vel egentlig det jeg også tenkte..

Er vel ikke det store behovet for å ta 4-hjulskontroll... setter den på verksted for å få målepapirer og sånt!! greit å ha liggende...

Skrevet

Må si jeg er fan av 2-søylet bukk...Hvis man ikke skal ta 4-hjulskontroll så ser jeg egentlig ingen fordeler med 4-søylet.

Er begge deler på verkstedet der jeg bruker å skru på min bil, og må si jeg tar altid 2-søylet forran 4-søylet. Mye bedre plass å jobbe rundt og under den.

Men hvis du likevel bestemmer deg for at du vil ha 4-søylet så er vår til salgs ;)

Skrevet

Er vel kansje greiere med 2 2-søylere da... som du sier så er det enklere å komme til å skru, og man har bedre plass,.... Noen som nevnte at 2-søylere er en ulempe dersom du har tatt ut motor av bilen....... vektfordeling var vel problemet??? noen som hatt problemer med det.. kan da ikke skjønne det!

Skrevet

2-søylet, 2 søylet, 2 søylet!!! hehe

Jeg jobber på bilverksted, har 2 stk 4-søylet løftebukk og 4 stk 2-søylet...

4-søylerene blir nesten aldri brukt faktisk.

Men på en annen side kan det være ganske greit med 4-søylet vist en skal sveise rust i kanaler, skjifte olje fort og gale osv.

Men til vanlig skruing vill jeg anbefale 2-søylet. Da er det mindre løftebukk som står i veien :)

Skrevet
Jeg har skifta motor med bilen på 2-søyla bukk. Var ingen problem for min del vertfall....

Jeg har faktisk byttet motor på en 4-søylet også, pga bilen var for lav til og få labbene til 2-søyleren under sideskjørtene.

Dette var egentligt ingen problem, men tok litt lengre tid. :)

Skrevet

får nye bukker for ca 17-25.000 alt etterhva du er ute etter se. verksmesteren.no

finnes flere andre som selger kvalitetsbukker til en grei penge....

Har lav bil, derfor jeg har vurdert en 4 søylet..

men er jo ikke værre enn å kjøre bilen opp få en forhøyning det før den løftes med 2-søylern

Skrevet

2 søylet rulez =)

2-søylet, 2 søylet, 2 søylet!!! hehe

Jeg jobber på bilverksted, har 2 stk 4-søylet løftebukk og 4 stk 2-søylet...

4-søylerene blir nesten aldri brukt faktisk.

Men på en annen side kan det være ganske greit med 4-søylet vist en skal sveise rust i kanaler, skjifte olje fort og gale osv.

Men til vanlig skruing vill jeg anbefale 2-søylet. Da er det mindre løftebukk som står i veien :)

Du som jobber på verkstedet på mariero rett ved coop?

Skrevet

hadde tenkt uten bunnramme ja..venter på tilbyd fra en del leverandører nå.. Blir vel 2 2-søylere da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...