raynik Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Hei.. Bygger meg verksted/garasje og skal ha 2 løftebukker her, er det noen fordeler med 4 søylet framfor 2 søylet?? Tenkte litt på å ha en 4 og en 2 søylet... Noen som har råd og erfaringer med hennhold til bruk av 4 søylet.. disse tar jo mye plass.. noen fordeler??? Takker for gode råd og løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 4-søyler er best når du skal ta 4-hjulskontroll. Ellers er 2-søyler å foretrekke. Så hvis du skal lage deg et hobbyverksted, så er 2-søyler å foretrekke både med tanke på pris og bruksområde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet April 12, 2007 Forfatter Share Skrevet April 12, 2007 Var vel egentlig det jeg også tenkte.. Er vel ikke det store behovet for å ta 4-hjulskontroll... setter den på verksted for å få målepapirer og sånt!! greit å ha liggende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330xi Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Må si jeg er fan av 2-søylet bukk...Hvis man ikke skal ta 4-hjulskontroll så ser jeg egentlig ingen fordeler med 4-søylet. Er begge deler på verkstedet der jeg bruker å skru på min bil, og må si jeg tar altid 2-søylet forran 4-søylet. Mye bedre plass å jobbe rundt og under den. Men hvis du likevel bestemmer deg for at du vil ha 4-søylet så er vår til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet April 12, 2007 Forfatter Share Skrevet April 12, 2007 Er vel kansje greiere med 2 2-søylere da... som du sier så er det enklere å komme til å skru, og man har bedre plass,.... Noen som nevnte at 2-søylere er en ulempe dersom du har tatt ut motor av bilen....... vektfordeling var vel problemet??? noen som hatt problemer med det.. kan da ikke skjønne det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 da flytter du bare løftearmene litt bakover på bilen vel? ser ikke det helt store problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 2-søylet, 2 søylet, 2 søylet!!! hehe Jeg jobber på bilverksted, har 2 stk 4-søylet løftebukk og 4 stk 2-søylet... 4-søylerene blir nesten aldri brukt faktisk. Men på en annen side kan det være ganske greit med 4-søylet vist en skal sveise rust i kanaler, skjifte olje fort og gale osv. Men til vanlig skruing vill jeg anbefale 2-søylet. Da er det mindre løftebukk som står i veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
330xi Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Jeg har skifta motor med bilen på 2-søyla bukk. Var ingen problem for min del vertfall.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Jeg har skifta motor med bilen på 2-søyla bukk. Var ingen problem for min del vertfall.... Jeg har faktisk byttet motor på en 4-søylet også, pga bilen var for lav til og få labbene til 2-søyleren under sideskjørtene. Dette var egentligt ingen problem, men tok litt lengre tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 men va er prisen på en 2 søylet? ca, hvem selger slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Hør med Automateriell AS i Oslo. Jeg kjøpte min derfra brukt for 12'.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet April 12, 2007 Forfatter Share Skrevet April 12, 2007 får nye bukker for ca 17-25.000 alt etterhva du er ute etter se. verksmesteren.no finnes flere andre som selger kvalitetsbukker til en grei penge.... Har lav bil, derfor jeg har vurdert en 4 søylet.. men er jo ikke værre enn å kjøre bilen opp få en forhøyning det før den løftes med 2-søylern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robel Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 2 søylet rulez =) 2-søylet, 2 søylet, 2 søylet!!! heheJeg jobber på bilverksted, har 2 stk 4-søylet løftebukk og 4 stk 2-søylet... 4-søylerene blir nesten aldri brukt faktisk. Men på en annen side kan det være ganske greit med 4-søylet vist en skal sveise rust i kanaler, skjifte olje fort og gale osv. Men til vanlig skruing vill jeg anbefale 2-søylet. Da er det mindre løftebukk som står i veien Du som jobber på verkstedet på mariero rett ved coop? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet April 12, 2007 Share Skrevet April 12, 2007 Da vil jeg anbefal Nussbaum og Stenhøj bukker. Men husk, skal du ha 2 søyler, kjøp uten "bunnramme" Du kommer til å skjønne hvorfor om du ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raynik Skrevet April 14, 2007 Forfatter Share Skrevet April 14, 2007 hadde tenkt uten bunnramme ja..venter på tilbyd fra en del leverandører nå.. Blir vel 2 2-søylere da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå