Gå til innhold

Ombygging - krav til dok. av sprut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallois

Vet det er "mange" her inne som har klart å få bilen sin godkjent hos BT etter motorbygge. Jeg har fulgt alt etter boka med innsending av søknad, vært ydmyk mot min kontaktperson på epost og telefon - har alltid ført en dialog om at det er han som styrer skuta, og jeg skal følge det han sier.

Men akkurat nå hadde jeg en samtale med han på telefon å da nevnte han at da jeg setter inn datasprut måtte jeg ha dokumentasjon på sprutet - at det ville klare alle CO krav osv. Jeg påpekte flere ganger at sprutet ble satt inn pga. akkurat dette slik at man kunne mappe bilen for å komme igjennom CO-målingen og alt er på stell, men det hjalp ikke sa han. Jeg måtte ha dokumentasjon på sprutet. De var ikke intressert i å ha en bil som hadde sky høy CO på veien.

Noen som har vært borti det samme? jeg skjønner ikke helt hva han ville fram til. spurte om jeg kunne dra på et vanlig verksted å måle CO, men det holdt ikke sa han :roll:

Skrevet

Det er jo litt av poenget med data sprut,at du har full kontroll over tenning,og bensin(som gir CO forhold).Men det er jo typisk at de skal begynne å dille med noe sånt.

Skrevet

ja, jeg prøvde å si det, men kan hende det har noe med at jeg bare kan justere det slik som jeg vil seinere da, men det vil jo ikke hjelpe med dokumentasjon på det uansett.

kanskje det er dok. fra de som har mappet han er ute etter :s men da burde det jo holdt at jeg dro på verksted å målte co

Skrevet

Hmm, har selv en dialog med BT når det gjelder dette, men jeg har fått beskjed om at det eneste som trengs er en CO måling.

Ossen sprut er det du kjører med ehrnst?

Skrevet

Hmm..dette var merkelig..Lurer egentlig litt på kompetansen til han BT-fyren du har dialog med men.

Lurer på åssen dokumentesjon han vil se jeg?Hva han er ute etter i papirene?

Skrevet

han virker som han har peil ellers, men jeg skjønner ikke helt hva han er ute etter :? Det går jo ikke å framskaffe dokumentasjon på noe sprut.

hadde jeg kjørt med LMM kunne jeg jo justert CO der om jeg ville

Skrevet
han virker som han har peil ellers, men jeg skjønner ikke helt hva han er ute etter :? Det går jo ikke å framskaffe dokumentasjon på noe sprut.

Ikke sikkert jeg kan hjelpe men lurer mest på om du skal inn med MS2 V3?

hilsen

K

Skrevet

Det hele høres merkelig ut, som om han ikke visste hva et datastyrt sprut betydde.. :? COen kan du jo i praksis endre til hva du vil...

Jeg tviler på at det finnes sånne papirer til MS, så jeg ville forsøkt å gjordt research i Norge på hva som er godkjent av sprut, evt om noen av disse brukte MS..

Det er jo et titalls bygg i Norge som har vært TUV godkjent.

Du kan jo ta en tlf runde til de "store" gutta å høre hvordan de gjorde det..

Skrevet

Ikke sikkert jeg kan hjelpe men lurer mest på om du skal inn med MS2 V3?

hilsen

K

MS1 V3 - MS2 er vel ikke stabilt. var hvertfall ikke det når jeg handlet. samme programmvare etc som ms2 v3,men med gamle prosessoren osv.

tror jeg skal ta å sende en mail til han igjen over helga, så jeg får det skriftlig hva han vil jeg skal ha, evnt. ikke ha.

Skrevet

drit i å si du har datasprut, si du kjører org styreenhet. dem ser jo ikke etter om du har en annen styreenhet ;) så lenge CO er under kravet er alt ok....

Skrevet

om du oppgraderer bilen og skifter til nyere motorstyring osv. skal d da ikke ha noe å si for biltilsynet... du får jo faktisk bedre motorstyring og renere forbrenning . du må jo ikke skaffe dokumentasjon for om du ikke kjører med orginal pluggene fra 80 tallet heller.. drit i biltilsynet. :lol:

Skrevet
drit i å si du har datasprut, si du kjører org styreenhet. dem ser jo ikke etter om du har en annen styreenhet ;) så lenge CO er under kravet er alt ok....

litt vanskelig det nå :wink:

tar kontakt igjen på mandag så får vi se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...