Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde planer om å kjøpe en bil til 2 lapper. den ble avskilta for 2 uker siden. jeg skal ikke ha skilter på den. jeg må ikke da betale årsavgift på den uansett??

Skrevet

Men det er vel han som var eier på bilen den 01.01.07 som er ansvarlig for å betale årsavgift. Så om du har tenkt å bruke bilen som jordebil eller delebil, så er det ikke noe problem

Skrevet

Nei han kan ikke kreve at du betaler den, med mindre dere avtalte det da du kjøpte bilen, enten muntlig eller skriftlig.

Bilen var registrert på selger 01.01.07 og da er det hans ansvar.

Skrevet

Det vil vel uansett bare bli en heftelse på bilen? Dvs. at dersom den noen gang skal registreres senere år så må det betales halv årsavgift for 2007. Tror ikke noen av dere blir forfulgt og får kneskålene knust om det ikke blir betalt.

Skrevet

grunnen til at jeg skal kjøpe den er vel hovedsaklig for å selge noen deler og sånn. men blir vel trøbbel når jeg skal vrake den da? men er jo han som får brevet? for den omregistreres jo ikke!

Skrevet

Du får ikkje utbetalt vrakpant på bilen så lenge den har vert registrert etter 01.01.07, uten at årsavgift har vert betalt, har den vert betalt, og du hiver bilen før 01.07.07 kan du søke om å få tilbake halve.

Skrevet

Litt OT men:

Om man har en bil som er betalt årsavgift 2007 på, men man vraker bilen f.eks i dag, får man igjen noe av den betalte årsavgiften?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...