Gå til innhold

Kjøpt meg E30 320 Touring

cmito
 Share

Anbefalte innlegg

jaja, da var det tid for ny bil. Kom over en 88mod E30 Touring, og reiste inn til kr.sand idag for å se på bilen. Så ganske så grei ut. Eneste rust som jeg kunne se idag var overfladisk rust på kanaler og hjulbuer, og litt rust i bunnen på venstre framdør, og på bakluka. Toppen på motoren var tatt av grunnet det var funnet vann i oljen, toppakningen så faktisk helt fin ut, så tidligere eier trodde at toppen var skeiv, eller sprukken, men dette får jeg se nermere på når jeg får hjem bilen på søndag. Noen som vet om man kan, eller hvor mye man kan dreie ned toppen på de?

Planene for bilen er først å fremst å få bilen sånn den ser sånn ok ut av utseende (Fjerne rust og lakkere). Ellers så blir det å fikse den motoren som står i, og å få byttet alt av deler som trengs for å få den igjennom Eu kontroll.

Bilen vil bli brukt som bruksbil i vinter,da jeg skal parkere E36'n for oppussing. Etterpå så vil det nok bli et prosjekt ut av denne.

DSC01118.jpg

DSC01117.jpg

DSC01116.jpg

DSC01120.jpg

DSC01122.jpg

DSC01123.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da var toppen høvlet,ventilene og ventilsetene slipt :) Blir nye pakninger og tetninger på hele toppen + innsug og toppdeksel blir sandblåst og lakkert :) Satser på å gjerne bli ferdig med motoren før helgen ;) Blir mest sannsynlig ikke før neste uke, da jeg må ut den 16, og så reiser jeg til rudskogen på ettermiddagen den 17.

Ellers så har jeg ribbet den innvendig, kom bare over 2(!) små rusthull, ett framme på passasjersiden, og et bak i bagasjerommet ved batteriet. Så dette var bra :D

Går litt sent framover nå, akkurat sagt opp hybelen og flyttet hjem slik at jeg kan jobbe på bilen. Men så hadde jeg lovt far min at jeg skulle pusse ned båten hans å lakke den før sesongen :@ En ting er sikkert, skal aldri ha trebåt! For i Helvete for et arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Toppen med nylakkert toppdeksel og innsug.. Ble så fint at jeg lurer på å ta utav blokka og sandblåse og lakkere den også :)

DSC01437.jpg

DSC01438.jpg

DSC01439.jpg

Motorrommet nå for tiden:

DSC01449.jpg

Har også slipt noe rust inni bilen, og lakkert over dette. Men har ikke fått lastet opp bildene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...