Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer veldig sterkt og gå til innkjøp av en BMW igjen. Savner den rette kjørefølelsen. :twisted:

Ser det ligger endel bra 318is ute. :shock:

Dette er jo knall bra biler, men er jeg helt på jordet når jeg tenker litt på og bytte til s14/B23 eller B25???

Vil gå litt utradisjonelle veier, og elsker lyden av turtallet på M3 :D:D

Skrevet

Du får det nok ikke godkjent med S14 motor da denne er eldre enn bilen.

Ville nok heller skaffet meg en E36 320 og evt. satt i en S50 motor. Det er jo samme karosseriet på En E36 M3 som på alle andre E36'ene.

S14 motoren syns jeg hører hjemme i E30, men for all dell. Det kan sikkert bli morsomt med en E36 med S14 motor også viss du ikke skal godkjenne det, men det er jo litt risky.

Skrevet

Må jo væra endel s14 motorer tilsalgs. Alle putter jo inn s38 inn i e-30 m3ene sine. :?

Nei godkjenning er nok vanskelig. Det har jeg innsett. Men ved Eu ok er det bare og bruke ei helg på og jekke nedi is motoren igjen. 8)

Men vil s14 passe nedi uten for mye mikkmakk? Begge har jo to sylindre for lite :wink:

Evnt hva kan man få ut av en 318is uten turbo???

Skrevet

Holdbar og holdbar..alt er selvfølgelig avhengig av tilsyn og servicer som er gjort oppgjennom tiden. Et kjent problem på disse motorene er at registerkjeden kan strekke seg, noen ganger holder det med å skifte strammern, noen ganger ikke. Da får du en litt sånn rasjlelyd på turtall fra motoren.

Ellers har jo disse grenrør orginalt. Kan jo skifte til et sikkelig(!) effektanlegg, fra grenrør og ut. kansje får man uorginale grenrør med på effektanlegget også som kan gi litt mer effekt.

Går jo altis an å skifte til litt vassere kammer, men da må man regne med en litt mer ugjevn gange på tomgang samt mer slitasje på motoren.

Planing av topp er også et alternativ, på denne måten får man oppnådd mer kompresjon på motoren, hvor mye effekt det gir vet jeg ikke.

Chiptrimming tror jeg ikke har noen hensikt på disse motorene, vertfal ikke til 6-7tusen kroner.

Skrevet

Nei godkjenning er nok vanskelig. Det har jeg innsett. Men ved Eu ok er det bare og bruke ei helg på og jekke nedi is motoren igjen. 8)

Det er ikke argument nok i det du sier der!

Saken er den at om du kræsjer (jada, alle sier at de ikke skal kræsje og jeg er annerlades enn alle andre og sånn og sånn, men noen MÅ det simpelthen skje, ikke altid fordi det er sin egen skyld engang) og da tar de bilen inn for sjekk, så da rekker du ikke å bare jekke nedi is motoren igjen, og dermed får du trøbbel..

Du vil bli bøtelagt for at bilen var ulovlig ombygd, + at forsikring ikke vil gjelde, ikke engang ansvars!

Da igjen kan du jo tenke deg hvis en person inblandet i ulykken skulle bli "grønnsak", dvs. funksjonshemmet og trenger hjelp og spesialutstyr til alt senere i livet, da er noen erstatningspliktig for i verste fall flere millioner, og siden da ikke forsikringen din lengre gjelder, så er det DU som må betale ned erstatningen til den skadde i verste/beste fall!

Noe å tenke på :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...