Fliid Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 Hei, jeg har tenkt å montere en 316i M40 motor som har stått i en E36 men lurer på et par ting som kan gjøre dette teknisk mulig. Er blokka forskjellig fra en M40 motor som har stått i en E30, f.eks motor fester? Kan jeg bruke motorlabbene som allerede står på motoren eller går det ann å bruke labbene som står i E30'n nå, det er en M10 motor som står i den.. Da kommer jeg til bunnpannen, kan jeg bruke bunnpannen fra en M40 motor som har stått i en e34 eller en E30 for å få bunnpannen forran traversen? Hva med sugerøret, kan jeg bruke det fra e34 eller e30'n? Festene til Clutchhuset, passer dette overens med festene på en E30? Noen fler modifikasjoner som trengs for å få dette til å passe som jeg ikke har tenkt på? Veldig mange spørsmål på en gang, håper på gode innspill E30 316 1986. MVH Fliid
Fliid Skrevet April 13, 2007 Forfatter Skrevet April 13, 2007 Ingen som har noen inlegg? det er da ikke så store tekniske spm.
oddis Skrevet April 13, 2007 Skrevet April 13, 2007 M40 fra E36 er bolt on i E30, du må bare bruke M40 E30 motorfestebraketter, ellers så er resten likt. Gjorde denne konverteringen for ca 1 år siden og det var ikkeno problem.
Fliid Skrevet April 15, 2007 Forfatter Skrevet April 15, 2007 Vil vell få et problem med bunnpannen? Jeg kan ikke akkurat ha bunnpannen plassert på traversen. Med tanke på at bunnpannen på en E36 er plassert bak traversen å bunnpannen på en E30 er plassert forran traversen. Og hva med mellomakselsen, du har gjort dette sier du, sleng opp en liste over hvilke deler du byttet og fra hvor.. MVH Fliid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå