BMWtotti Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Når jeg starter bilen høres det ut som en tikkelyd fra motoren. Varer bare et par sekunder og kun når bilen har stått en stund (over natta ol.) Hva kan dette være og er det skadelig for motoren? Merker ingen forskjell på prestasjonene til motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 det er hydrauliske løftere i motoren din. og tikkeng er fordi det bygges opp ett oljetrykk.. helt normalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 Ok Men det som er litt rart er at jeg ikke merket noe til dette før i vinter. Hvis det er slike hydraliske løftere skulle man vell hørt det fra dag en, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 du sier noe der... men om vinteren er jo det kaldt, og da er oljen tykkere, og bruker litt mer tid på å sirkulere... kan også være på tide å bytte oljen da, og oljefilter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWtotti Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 Har skiftet både olje og oljefilter etter vinteren men. ...men det er jo fortsatt kaldt om natta så. Det er stort sett om morgenen det kommer så... Må nok bare leve med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Jeg prøvde qmi http://www.qmi.no/ jeg kjøpte fra torshov samt castrol PERFORMANCE 10W-40 fra mekonomen. Det ble mindre tikking på min m40 motor etter dette. Ellers så blir det vel skifte av løftere etc sikkert det neste om lyden skal helt bort./? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 sjekk om det er nok olje..har lettere for å tikke når det ikke er masse olje.. og..Castrol olje er anbefalt til BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå