Hitokiri Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 La meg åpne dette innlegget med å annonsere at dere tre som svarte "nei" på avstemningen under, hadde helt rett. Jeg var utrolig fornøyd med meg selv da jeg kjøpte E39en min, og laget sågar denne forumposten: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=4 ... viewresult ...så begynte problemene. Gåen katalysator. Durelyd ved 2000 omdreininger. Knirking fra støtdemper. Bilen ville til slutt ikke starte. Den ble hentet av NAF og kjørt til forhandleren, og sto der fra 31. mars til i dag. I mellomtiden har jeg funnet ut at bilen, den er bruktimportert. Det sa ikke selger et kvekk om da jeg kjøpte bilen. (Jada, jeg skulle selvsagt spurt, men det er veldig vesentlig å opplyse om.) Da jeg hentet bilen i dag fikk jeg vite at de hadde byttet demper, fjær, skiftet noen følere her og der, og, get this: tatt ut delene som var ødelagt i katalysatoren, og altså IKKE byttet den. For å gjøre vondt verre, så oppdager jeg at det har kommet en saftig bulk på høyre side av bilen. Observer: Dette har skjedd en eller annen gang mellom tidspunktet bilen ble tauet, og jeg fikk den tilbake. Forhandleren nekter selvsagt for å ha noe med det å gjøre. Jeg må evt. høre med NAF, men regner med de ville sagt fra om de bulket bilen min. Saken blir ikke bedre av at bilen sto ubevoktet utendørs i ett og et halvt døgn, så alle kan fraskrive seg ansvar. Men for å si det sånn: Det ser ikke ut til å skyldes påkjøring, og dersom noen skulle gjøre hærverk, så er det der et merkelig sted å begynne på. Hadde det vært meg, ville jeg sikkert knust vinduer også. Og dessuten så viser det seg at bilen bruker mye olje. Så, om jeg spør igjen: Er det et godt kjøp? Hva svarer du denne gangen? Er rimelig oppgitt, frustrert og misfornøyd akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Ser ut som om noe har gått galt når bilen har blitt løftet, noe som vel må gjøres når en støtdemper skal skiftes(?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 hmm. hørte jeg noen som sa feil plassert jekken her når noen byttet dempere? Men det var no synd med bilen din at alt skal skje med en gang nesten. Gåen katalysator den kan det skje med alle som har det. ingen livstid på dem akkurat. og at bilen ikke ville start lenger. funnet ut hva som var feil? gikk duringen bort når det vart fikset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 Katalysator kan ryke ja, men den burde jo være i orden når jeg kjøper bilen Og duringen, den er jaggumeg der fortsatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 Angående bulken, hva tyder på at jekk har blitt plassert feil? Det var forøvrig demper bak som ble skiftet. Syns det knirker derfra fortsatt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 På en E36 ville den nedre kanalen også blitt skikkelig bulket. så jeg skulle anta det ville skjedd på en E39, også? så jeg tror ikke det kan være en feil som har oppstått på verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Det der ser ikke ut som hverken hærverk eller påkjørsel spør du meg.... Synes også det ser ut som en feilplassert jekk ja...jeg ville ikke gitt meg på den! Virker nesten som den har blitt "brettet opp" nedenfra...men som Mirakulix sier, så er det jo ingen skade på kanalen....snodig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet April 13, 2007 Forfatter Share Skrevet April 13, 2007 Da får jeg ta en tur innom et karosseriverksted på mandag og få noen til å vurdere skaden. Håper for hans skyld at han ikke juger, for da blir det et helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BDC Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 knirking fra støtdemper bak er kanskje festet som fester demperen i støtdempertårnet. dette er værtfall et kjent problem på E46, veit ikke hvordan det er på E39. fra rogueengineering.com: "Because of poor design and extensive abuse, stock BMW rear shock mounts mounts often fail with the inner metal sleeve separating from the rubber bushing. Usually, this manifests itself as squeaking, rattling, clunking and deflection of the rear shock mount, leading to poor suspension performance and a great deal of annoyance." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmito Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Kan mest se ut som han har kjørt i en av løftebukkene til en søylebukk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grasatfahrer Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Kan mest se ut som han har kjørt i en av løftebukkene til en søylebukk Det var akkurat det jeg og var tenkt å si. .. Og dette er vel en av grunnen til at jeg skyr verksted som pesten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet April 13, 2007 Share Skrevet April 13, 2007 Kan mest se ut som han har kjørt i en av løftebukkene til en søylebukk Ser ut til å være noe slikt ja, på grunn av at det er ingen riper i lakken så vidt jeg kan se annet en der karoseriet her blitt brekt. En lab fra en løftbukker har stor overflate, pga at kanalen er så sterk bulkes det tynnere skjermblekket før kanalen. Ta bilen til et karossriverksted, de vil nok kunne kommet med et kvalifisert uttalelse som du kan ta med deg til verkstedet. Ikke gi deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pallen Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Kan virke som noen har satt labben til løftebukken litt feil, kanskje? Jævli uheldig du har vært da Hvor mye ga du for bilen? Jeg kjøpte en 96 523ia med 204.000 på telleren og ga 79000 for den og har vært fornyd siden. Eneste som var og utsette på den var kosmetiske ting, sånn som slitt rygg i førersete, riper og småbulker og noe smårust. Fikk tak i ny stol komplett til 1000,- og en tur til Polen vil gi ny lakk med ALT arbeide til 9000,- Denne bilen har vært vokseneid noe serviceheftet ga utrykk for, og at bilen var 100% orginal med stålfelger og kapsler. Motor og gir er i utmerked stand og der er ikke antydning til svetting eller oljelekkasjer. Kjøpte bilen usett og regnet med det var mye og gjøre med den, men denne gang var jeg heldig og fikk bra kjærre til grei pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 ser ut som de har kjørt i ene armen til løftebukken... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RFlusund Skrevet April 14, 2007 Share Skrevet April 14, 2007 Virker som de ikke er helt gode om de setter løftelabbene helt på kanten av kanalen på en nyere bmw. På min gamle Opel jeg en gang i tiden hadde var dette ikke no problem, da de er bygd annaleis. Jeg hører jo det kraker i E36'en min om jeg ikke treffer desse punktene skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå