Gå til innhold

Tips og hjelp til oppgradering av anlegg.

Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg skal oppgradere anlegget i min E46 320Cd.

Specs

Front: Focal 130KF

Bak: Focal 130CV1

Forsterker: Focal FP5.500

Sub: Focal 33V2

Det blir ikke noe store greier, jeg skal bare ha finere lyd og fyldigere bass.

Men før jeg begynner å bryte på dørpanelet for å sette inn frontsettet, er det noen som har noen tips om hvor det sitter skrure som må lønes? :D

Vil nødig ødelegge et dørpanel i fullt skinn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei, Jeg tenker på omtrent det samme, dvs.

FOCAL 130V2 i front,

FOCAL 130CV1 bak

(Se: http://www.iceaudio.no/?func=varer&ID=6 ... 9ae36b8b97 )

Fra før har jeg et Business CD anlegg i en e46 touring (2004) med dension i-pod adapter samt en sony 4x50W digitalforsterker som jeg fikk satt inn da jeg kjøpte bilen nå nylig. Det viste seg imidlertid at selv om lyden ble langt bedre enn originalanlegget var den langt fra god. Håper derfor at nye høyttalere vil gjøre susen! Det hadde vært fint å høre om erfaringer/anbefalinger med et slikt oppsett, og hvor vanskelig det er å sette dem inn.

Jeg vurderer også å sette inn en aktiv sub, f.eks Pioneer TS-WX22A (http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1137 ) Er det mulig å få denne under setet mon tro, eller er det en annen plass den kan gjemmes bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alle høyttalere ville jeg forsikret meg om lyden ved å prøvelytte før valg.

Jeg hadde bestemt meg for dyre komponenter, men under prøvelytting låt de billigere komponentene som selger satte på ved en feil bedre.....

Valgte annet merke til høy pris, men var tilfeldigvis innom Torshov og så da et komponentsett fra A/D/S som for meg så ut til å ha identisk delefilter og forsåvidt komponenter....

Men var bedre specs(!!!!) og 3,500 billigere.

Syntes de låt svært godt også, men det er nå meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...