erlend_p Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Har en 318i cab e-36 94mod som fikk seg en liten bulk i førerdøren pga en kar som ikke så seg for før han skulle rygge. Siden jeg har kameleon lakk på bilen ble ikke denne lille skadden billig(25k): Når jeg først skal fikse skaden, og lakkere på nytt tenkte jeg at jeg kan benytte muligheten til å bytte litt deler rundtom, og gjør bilen finere. Her er en liste over småting jeg har gjort tidligere: -apex senkesett 60/40 -Hella angeleyes -Hvite blinkere rundtom -List på bagasjerommet (m5?) -Øyelokk -chrome dørhåndtak (inne og ute) -chrome ringer rundt intrumentene -chrome rammer rund vindusknapper -chrome m3 speil -chrome list på bagasjelokket med skiltet -skiftet bakrute -Lexus baklykter (skal byttes ut nå) Samt en GOD DEl slitedeler. Av anlegg har jeg skiftet spilleren som stod i til en Pioneer DEH-P80MP som jeg kjøpte av csiturbo her på forumet. Forsterkerene jeg har er en sony monoblokk (formet som pentagon) på 1600w, og en sony 4-kanals på 150w? * 4. Disse ligger trygt og godt hjemme og venter på bedre elementer å drive. Bestilte i dag følgenes deler fra KOED: -M Technic frontspoiler u/gitterGitter -net til E36-M3 frontspoiler -Cupspoiler (nederste lille spoiler) -Stødlistesæt, M tek, -E36/2 Nyreopstilling, E36, 9/96-, u/vask -Nyre, venstre, E36, 9/96- -Nyre, højre, E36, 9/96- -Defuser, E36, M3, kopi (f/std. bagkof.) -DrehverschlussClip mit dichtring -Klarglas tågelygtesæt, E36 -Diodebaglygtesæt, rød/hvid, E36C -Ellers har jeg planer om nye felger, når dette blir vet jeg ikke, men håper det ikke blir lenge til. Tror det da blir hartge replika felger, slik som disse: -med tiden blir det litt oppgradering av anlegg, har sett en del på focal sine produkter, men har ikke helt bestemt meg enda. Må se hva lommeboken min tilsier. -Motormessig har jeg ikke noe planer utenom å vedlikeholde den. -Interiør er vel vader en drøm, men nå er det vel kun velikehold, og kanskje bytte varmekablene i setene som er planen. -xenon kommer også med tiden. -Skal også sandblåse gamle felgene mine, lakke dem og få vinterdekk på de: Slik så bilen ut før han rygget i meg: Disse felgene kommer jeg nok til å selge senere, så om noen vil ha, så er det bare til å gi en lyd. (Ble en god del bilder her, men det har dere ikke noe imot vel?)
erlend_p Skrevet April 14, 2007 Forfatter Skrevet April 14, 2007 bilen skal til lakkering så snart delene fra koed har kommet.
Glomsaker ///M h5ehQz7k Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Tøft det, og kjøp Hartge felgene de er råe Skal du hel lakkere den eller bare siden ?
erlend_p Skrevet April 14, 2007 Forfatter Skrevet April 14, 2007 det kommer litt ann på hva lakkereren mener, tror det blir nesten hele, kanskje bagasjelokket slipper unna med bare klarlakk lakkereren skal også valse hjulbuene mine slik at jeg får litt mer plass.
erlend_p Skrevet April 15, 2007 Forfatter Skrevet April 15, 2007 en ting jeg lurer litt på, og det er om jeg skal lakkere den lille listen som skal under m fronten i samme farge som resten, eller om jeg skal beholde den svart? Innspill?
erlend_p Skrevet April 26, 2007 Forfatter Skrevet April 26, 2007 fikk brev fra TNT i dag om at delene hadde ankommet tollen i norge, og jeg måtte betale momsen før de kunne sende delene videre. Trodde TNT forskuddsbetalte dette jeg? Var litt dumt det, for da tar det jo litt lengre tid før man får delene. En dag fra de sender oppkravet i posten til man får det, og somregel er man jo på jobb og ikke hjemme før kontoret til tnt er gått for dagen. så får man kanskje betalt det samme dag hvis posten eller banken har langåpent, for de krever fax kopi av giroen samt kvittering. Noe som vil si at nettbank ikke duger. Så får de det, og sender det kanskje ikke før dagen etterpå. I realiteten blir det da 3 dager forsinket. Ikke slik jeg hadde planlagt ting med andre ord Men men, det ordner seg vel dette som alt annet.
erlend_p Skrevet April 30, 2007 Forfatter Skrevet April 30, 2007 Da var en del deler fra koed kommet. Var nett som en liten unge på julaften i dag Skal bli veldig greit å få lakkert delene og bilen snart. Her er litt bilder: 97 grill med nyrer og m-tech front med gitter og lippen under. "m3 look" list bak med enderørene. Led baklykter og grøftelys i klarlakk. m-tech lister rundtom på bilen. Vurderer å lakkere over m-merket slik at jeg ikke blir en "wannabe M-tech" Antiknirkeklips til interiør, og nye "knotter" som skal dekke jekkehullene på kanalene. Tror dette blir bra jeg når det kommer på Ellers blir det nok også nye felger om ikke så lenge.
erlend_p Skrevet Mai 1, 2007 Forfatter Skrevet Mai 1, 2007 Greide ikke å vente på lakkeringen og ha alle delene liggendes her uten at noe ble montert, så derfor monterte jeg baklyktene. Ble litt bedre enn med leksus lykter Vet det er rot i bagasjerommet, men men, blir bedre senere. Jobber som stenhugger...derfor alle gravstenene Var faktisk litt mer vrient å montere enn forventet. Var dårlig plass til ballastene som fulgte med, og når alt var montert lyste kjørelysene på venstre siden helt ytters, og på høyre siden kun i mitten. Men etter litt hodebry og leke elektriker koblet jeg om slik at både lyset i mitten og ytterst lyser konstant som kjørelys. (tror dette er meningen siden den ytterste er to polet, slik at det både er kjørelys og bremselys på den. og den som er i mitten er en polet)
erlend_p Skrevet Mai 8, 2007 Forfatter Skrevet Mai 8, 2007 Da er nye felger bestilt: "New Age" fra "Pure Wheels" 19" felger med et40 Dekkene som skal på er 225/30 r19. Så dette blir bra. Felgene skal komme innen 2-3 uker.
Endre87 Skrevet Mai 8, 2007 Skrevet Mai 8, 2007 Rått Prosjekt Tror det blir en forbedring med de felgene. Skal følge med
erlend_p Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Skrevet Mai 16, 2007 fikk en mindre hyggelig telefon i dag fra de jeg bestilte felgene av. Produsenten som lager de er ikke mye seriøse, og de kan ikke si når jeg får de, kunne ta alt fra 2-3 mnd til flere år. Så nå må jeg finne en ny levrandør av de felgene, eller nye felger. Noen som vet om levrandør av de? Eller felger som er stilige? Lurer litt på disse:
Gjest Skrevet Mai 16, 2007 Skrevet Mai 16, 2007 fine disse. men ser for meg at det er et lite sponhelv.. å holde de rene med alle de eikene....
erlend_p Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Skrevet Mai 17, 2007 ser ut til at gs bildeler har hartge replika felger på lager, så kan hende det blir de likevel, tiden vil vise. Men har et annet problem som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal løse. har oppdaget en veldig irriterendes knirkelyd fra dashbordet, og den kommer fra like over lufte hullet på mitten. Ser også at skjøten der er litt ujevnt, og når jeg presser den på plass forsvinner knirkingen. Noen som vet hvordan jeg kan feste denne permanent? Her ser dere at den er veldig ujevn:
erlend_p Skrevet Mai 17, 2007 Forfatter Skrevet Mai 17, 2007 fine disse. men ser for meg at det er et lite sponhelv.. å holde de rene med alle de eikene.... har ikke noe imot å vaske bil, så lenge det ser bra ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå