Gå til innhold

hvordan få av bunnpannen på m40 motoren??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har løsnet bunnpanna men får den ikke ut... den kiler seg mellom girkassen, traversen og styresnekka.. jeg har løsnet motoren fra festene og prøvd å jekke opp motoren så langt det går. men problemet er der fremdeles. noen som har noen gode råd til hva jeg kan gjøre? må skifte pakningen mellom bunnpanna og motoren. bilen er en e36 316i m40....

Skrevet

det knaker i torpedoveggen for motoren tar borti.... jeg gidder ikke å ta ut motoren for å skifte pakning eller... skal jeg ta ut motoren blir det for å sette inn m43 motoren. noen som har flere gode råd?

Skrevet

Det blir vanskelig. Men det går. Hva er det som stopper deg for og ta ut bunnpanna da? Prøv å skru av motorfeste og løs opp luftfilterboksen. Jekk så høyt det går.

Skrevet

de som skjer er vel att innsugs manifoilden tar bortti dekslet som beskytter for ledningsnette. Men skal gå å ta av bunnpanne sjøl om den er der, det har jeg gjordt. Du bruker noe å heise den opp ja?? ikke jekker opp under,, måtte bare høre om det. Om det ikke funker så ta av luftmanifoild for og få jekke den litt mer opp..

Skrevet

Bare så vi har det på det rene: Den nederste delen av bunnpanna må skrues av FØRST slik at du kommer til skruene som sitter og holder fast øvre bunnpanne til blokka!

Har du ikke gjort dette så får du aldri løs bunnpanna uten å rive filler av gjengefester.

Skrevet

jeg må ha ut bunnpannen for det er ikke ojletrykk på motoren... og bunnpannen er skrudd løs... girkassen, traversen og styresnekka som blir i veien under... den kiler seg.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...