NSS Skrevet April 14, 2007 Skrevet April 14, 2007 Har litt små problemer på min E39... Den blir plutselig varm når motoren går på lavt turtall enten jeg står parkert eller kjører. Det kommer ikke hele tiden, bare noen ganger. Noen som har hatt no lignende problem på sin bil? Kan det være thermostaten eller viskosekoplingen? (viften går rundt) Har sett at den ene el-viften i fronten aldri går, men den er vel til klima anlegget..? takker for alle svar
Eirik3 Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Sjekk kjølevæskenivået og så termostaten, hadde det samme på min 520, byttet begge deler og alt ble fint igjen
NSS Skrevet April 15, 2007 Forfatter Skrevet April 15, 2007 Sjekk kjølevæskenivået og så termostaten, hadde det samme på min 520, byttet begge deler og alt ble fint igjen Hvordan sjekker jeg thermostaten?
Eirik3 Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Stikk oppom på Furubakken til uka, de gjorde det for meg
aloebiz.net Skrevet April 15, 2007 Skrevet April 15, 2007 Hvis den vifta foran radiatoren aldri går så er den mest sannsynlig defekt! Enten har selve viftemotoren tatt kvelden og da har gjerne også motstandene gått.. det er også en mulighet for at reléet har gått..
aloebiz.net Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Også burde du sjekke (bytte) vannpumpa di! Vannpumpa på E39 er noe ordentlig dritt! Laget av plast! bytt til en med skovler av metall isteden..!
Rope Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 fyll på med mere vann og luft anlegget, skru ut skruen ved siden av påfyllingen og skruen på røret over termostaten. Mest sansynelig er det termostat huset og/eller vannpumpehuset ditt som lekker vann. Vanskelig å se når vannet drypper ned på reimjulet og forsvinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå