Gå til innhold

Motortrøbbel!

Ronny_I
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Har litt trøbbel med min e36.

startet med at motoren stoppet utfra ingenting mens jeg kjørte. Prøver nå å få start på den igjenn. Vrir om tenningen, en del lamper lyser å slukkes (utenom batteri å oljelampe?) starter motoren, ser ut til å starte helt greit, men det går 2-3 sekunder så stopper motoren av seg selv.

Har prøvd å starte med å holde gassen litt inn, motoren går da veldig ujevnt mellom 1500-2000 omdreininger. Om det kan ha noe av betydning fylte jeg olje fredag, men der er olje (sjekket idag!)

Håper noen kan hjelpe meg, er helt avhengig av bilen =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være det. Glemte å nevne at når jeg holder gassen går motoren ujevnt, men så lenge jeg holder gassen litt inne går motoren, dogg ujevnt, så motoren må jo få bensin?

Edit: Fortell meg hvor bensinpumpen sitter, kan jo sjekke den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa sitter vel i tanken på e36 tror jeg.Under baksetet.

Er vel kanskje en viss fare for at du har noe falskluft også da.

Hvis bilen går på tomgang,så kan du sjekke falskluft ved å spraye startgass litt rundt omkring(ikke i luftfilter da).Hvis du har en lekkasje et sted,så vil motoren ruse seg opp litt når du treffer der med gassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinpumpa sitter vel i tanken på e36 tror jeg.Under baksetet.

Er vel kanskje en viss fare for at du har noe falskluft også da.

Hvis bilen går på tomgang,så kan du sjekke falskluft ved å spraye startgass litt rundt omkring(ikke i luftfilter da).Hvis du har en lekkasje et sted,så vil motoren ruse seg opp litt når du treffer der med gassen.

Får ikke testet det. Motoren går nemlig ikke lenger en 2-3 sekunder etter jeg har vridd om nøkkelen. kommer ikke ut døren engang før motoren har stoppet igjenn. Men en kompis skal se på den senere ikveld. Får håpe vi blir noe klokere da :-)

Men takk skal du ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...