Ronny_I Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Hei folkens. Har litt trøbbel med min e36. startet med at motoren stoppet utfra ingenting mens jeg kjørte. Prøver nå å få start på den igjenn. Vrir om tenningen, en del lamper lyser å slukkes (utenom batteri å oljelampe?) starter motoren, ser ut til å starte helt greit, men det går 2-3 sekunder så stopper motoren av seg selv. Har prøvd å starte med å holde gassen litt inn, motoren går da veldig ujevnt mellom 1500-2000 omdreininger. Om det kan ha noe av betydning fylte jeg olje fredag, men der er olje (sjekket idag!) Håper noen kan hjelpe meg, er helt avhengig av bilen =( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Kanskje ikke bensinpumpa går etter at bilen har startet?Bare går når den skal prime.Burde vel ikke være den største sak å få sjekket ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny_I Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 Kan ikke være det. Glemte å nevne at når jeg holder gassen går motoren ujevnt, men så lenge jeg holder gassen litt inne går motoren, dogg ujevnt, så motoren må jo få bensin? Edit: Fortell meg hvor bensinpumpen sitter, kan jo sjekke den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Bensinpumpa sitter vel i tanken på e36 tror jeg.Under baksetet. Er vel kanskje en viss fare for at du har noe falskluft også da. Hvis bilen går på tomgang,så kan du sjekke falskluft ved å spraye startgass litt rundt omkring(ikke i luftfilter da).Hvis du har en lekkasje et sted,så vil motoren ruse seg opp litt når du treffer der med gassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny_I Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 Ok. Var nå nettopp ute å sjekket tennpluggene. Startet motoren å den gikk en litn stund. Men hørte en slags hylelyd (lik lyden av en turbo), men klarte ikke å høre hvor den kom ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Dynamo eller vannpumpe kan gi hylelyd,men det skal jo ikke ha så mye å si for gangen i motoren i grunn. Åssen så pluggene ut egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny_I Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 Bensinpumpa sitter vel i tanken på e36 tror jeg.Under baksetet.Er vel kanskje en viss fare for at du har noe falskluft også da. Hvis bilen går på tomgang,så kan du sjekke falskluft ved å spraye startgass litt rundt omkring(ikke i luftfilter da).Hvis du har en lekkasje et sted,så vil motoren ruse seg opp litt når du treffer der med gassen. Får ikke testet det. Motoren går nemlig ikke lenger en 2-3 sekunder etter jeg har vridd om nøkkelen. kommer ikke ut døren engang før motoren har stoppet igjenn. Men en kompis skal se på den senere ikveld. Får håpe vi blir noe klokere da Men takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet April 15, 2007 Share Skrevet April 15, 2007 Vakumslange? Tror jeg har hatt samme problem som deg.. det var ihvertfatt mitt problem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny_I Skrevet April 15, 2007 Forfatter Share Skrevet April 15, 2007 Vakumslange? Tror jeg har hatt samme problem som deg.. det var ihvertfatt mitt problem Nå har de vært å hjulpet meg å sett. Å de fant ut at det var vakumslangen som var ''eksplodert''. Takker alle for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå