Vambo Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Noen som kjenner til dette problemet? Er det ikke litt utrolig at min e46 316 som bare har gått 150000 har en så slitt throttle aksel? Gasspedalen henger fast i tomgansposisjon og jeg må trykke relativt hardt for å få løsnet den. Har smurt både vire og pedal,men kjenner på selve throttle spjeld akselen at den sitter fast i lukket stilling. Finnes de noen tips for å fikse dette eller må man skifte hele Throttle housingen. ref: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15
Kjetil Sømme Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Har du prøvd å koble fra kabelen og sjekke manuellt på spjeldet om det er samme problemet da?
Vambo Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 Ja. Koblet fra kablen bla. for å få oljet den. Prøvde også å spraye litt olje på akselen inne i insuget. Det hjelp kanskje litt, men den henger fremdels ganske kraftig. Virker som om akselen "klyper".
Kjetil Sømme Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Ikke noe vanlig problem av det jeg vet. Den koster jo noen kroner, så kanskje det er verdt bryet med å demontere hele greia for å se om det er noe drit eller om en aksling har blitt skjev.
Vambo Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 ok, takk for det. Greit å høre at det ikke er noe, enkel og kjent løsning i alle fall. Så da er det nok bare å begynne å skru. Håper det er no bussning eller lign som kan skiftes, men er redd for at det er blir å bytte hele huset. Det er i likevel bedre å kjøre mc i det fine været.
Kjetil Sømme Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Fortsatt litt fare for frost om morran her, så jeg safern til og fra jobb foreløpig. Men sykkel midt på dagen nå er digg!!!
Bonden Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Hvis problemet er at den lugger etter at du har sluppet pedalen vil jeg tro at du kan justere stoppen på spjellet littegran ut slik at det ikke lukker seg helt.VELDIG lite justering som skal til.( dette påvirker ikke TPS sensor).
Vambo Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 Hei Bonden, Veldig truffende forklart, det er akkurat det som skjer, lugger etter at jeg har sluppet gasspedalen. Skal ut og prøve den justeringen du foreslår, men vill ikke det medføre for høyt tomgangs turtall? skrur ....... Nei da, det gjorde det ikke. Den lå på 1000, men etter at jeg justerte stoppe skruen på spjellet bitte litte granne, sånn at den ikke lugger lenger!! ligger tomgangen på ca900. (Kan forresten det justers med Carsoft kabelen min tro?) Det ganske irriterende problemet er dermed borte. Takk for tankekraften:-) Nå kan bilen bare glede seg til en regnværsdag. Da jeg ikke gidder å kjøre Boxer.
Bonden Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Jeg vet at med bmw tester kan man justere opp eller ned turtall maks 50-75 omdr.
Rogeren Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Dette er et meget vanlig problem på disse!! Gjør rent spjellhuset for gammel drit innvendig i tillegg!! Da blir det bra!! Men løsningen på hele problemet har du gjort nå...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå