-Sammy Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Må kjøpe ny olje på girkasse og differensial på min e36 325i idag. Ja jeg har søkt i det uendelige på forumet etter dette men alt jeg finner er en hel del "satte bilen på verksted for å skifte olje" eller mange 10meters lange guru-artikkler som jeg ikke skjønner bæret av.. Hvilken olje skal på en e36 325 manuell kasse? Og hvilken olje skal på differensialen ? (dette er vel spesielle saker siden det ikke er full sperrediff men lammellbrems på 25%el. noe sånnt) takker for all hjelp.
Kjetil Sømme Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Jeg ville kjørt Castrol SMX-S på girkassa og Castrol SAF-XJ på diffen hvis det er lamell-brems på den. Det kjører jeg på 330'n og det funker fint.
-Sammy Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 TAKK ! o'hellige Kjetil Sømme du reddet dagen:)
Riefarn Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Jeg ville kjørt Castrol SMX-S på girkassa og Castrol SAF-XJ på diffen hvis det er lamell-brems på den. Det kjører jeg på 330'n og det funker fint. Er SMX-S samme som transmax Z oljen fra castrol?
Kjetil Sømme Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Er SMX-S samme som transmax Z oljen fra castrol? Ikke sikker. Fikk oppgitt SMX-S som olje til girkassa i min bil etter å ha forklart at bilen skal brukes til banekjøring/racing, garantien er utløpt og at "Lifetime oil" ikke er noe alternativ. SMX-S skal ikke angipe sync-ringer osv.
Lien Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Jeg ville også gått for Castrol SAF-XJ på diffen. Er det ikke 90-140W denne er oppgitt som?
Bonden Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Dextron 3 automatolje på manuellkassene opp til lifetime olje begynte.
Riefarn Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 I smøretabellen til castrol står det transmax z/dextron III Regner med de går om hverandre da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå