hoyvien Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 på m5 3.6 er det ei luftpumpe som står rett over aircondition pumpen på eksos sida fra den går der ein slange/rør opp på ein rail som ligger øverst på eksosmanifoilen, kas funksjon har dette og ka skjer vist eg tar vekk denne?
Bonden Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Fungsjon er å få ned utslippene av skadelige avgasser ved kald motor .Dette var vel den letteste/billigste måte å tilfredsstille avgasskravene når den var ny.
336mik Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Og bilen har ikke brukt for denne i det hele tatt. Har tatt det bort på min ihvertfall.
hoyvien Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 oki.. så har ingeting med kjøling eller effekt og gjør? klippte du bare av dei tynne rørene på den railen og sveiser igjen hullene då?
Thunegutt Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Kan du ikke bare ta reima da? Men da mister jo han også klimakompressoren. Reima blir nemlig strammet av denne luftpumpa. Viss du vil kople den vekk, tar du av stikket som ligger under den svarte plastikk-dekselet i forkant av motoren...
Gunnar Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Tenkte han bare kunne gå ned på reimstørrelse, men er det der strammingen ligger så.. jeg har droppa AC'n så det tenkte jeg ikke på.
hoyvien Skrevet April 20, 2007 Forfatter Skrevet April 20, 2007 alt skal vekk tenkte eg.. vist det ikkje hadde noke praktisk betydning for ytelse eller kjøling
Ole@Automote Skrevet April 20, 2007 Skrevet April 20, 2007 Jeg har latt den være, siden er faktisk en av de få tinga som ikke er i veien for noe nede i motorrommet
hoyvien Skrevet April 22, 2007 Forfatter Skrevet April 22, 2007 jah e no forsåvidt sant det då.. men railen min er gåen eit par plasser på innfestningen så lurer på om eg bare skal sveise igjen heile greiene.. den skal ned i ein e30 min og.. holder på med å ta rusta no.. så blir ikkje lenge til før den kommer på veien tenker eg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå