Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på m5 3.6 er det ei luftpumpe som står rett over aircondition pumpen på eksos sida fra den går der ein slange/rør opp på ein rail som ligger øverst på eksosmanifoilen, kas funksjon har dette og ka skjer vist eg tar vekk denne?

Skrevet

Fungsjon er å få ned utslippene av skadelige avgasser ved kald motor .Dette var vel den letteste/billigste måte å tilfredsstille avgasskravene når den var ny.

Skrevet

oki.. så har ingeting med kjøling eller effekt og gjør? klippte du bare av dei tynne rørene på den railen og sveiser igjen hullene då?

Skrevet
Kan du ikke bare ta reima da?

Men da mister jo han også klimakompressoren. Reima blir nemlig strammet av denne luftpumpa. Viss du vil kople den vekk, tar du av stikket som ligger under den svarte plastikk-dekselet i forkant av motoren...

Skrevet

Tenkte han bare kunne gå ned på reimstørrelse, men er det der strammingen ligger så.. jeg har droppa AC'n så det tenkte jeg ikke på.

Skrevet

jah e no forsåvidt sant det då.. men railen min er gåen eit par plasser på innfestningen så lurer på om eg bare skal sveise igjen heile greiene.. den skal ned i ein e30 min og.. holder på med å ta rusta no.. så blir ikkje lenge til før den kommer på veien tenker eg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...