Gå til innhold

Merkelig elektrisk problem på E39 525 tds

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et litt merkelig problem på bilen. Symptomene er som følger:

Høyre fjernlys lyser uansett om lyset er på eller av, det lyser selv når tenningen er skrudd av. Har nappet ut alle sikringer etter tur (også de i bagasjen) uten at det slukket.

Når motoren er i gang står hovedlysene og "blinker". Har nappet ut pæra til det fjernlyset som nekter å slukke, men lysene blinker fortsatt.

Noen som har noen forslag om hva som er galt? På meg så virker det som om det er en overledning et eller annet sted, men jeg har selvsagt hverken utstyr eller kunnskaper til å søke/lete etter noe sånt. Feilen oppsto under kjøring.

Så nå står bilen i garasjen med bagasjen opp og batteriet koblet fra. :(

Skrevet

Aha? Hvor sitter denne? (så man eventuelt kan tappe forsiktig på den og se om noe skjer). ¤kremt¤ gitt at det er en boks da...

Synes bare det er så merkelig at det [fyll inn valgfritt kraftuttrykk her] fjernlyset lyste samme pokkern, uansett om jeg nappet ut alt av sikringer...

¤klør seg i hodet¤

Skrevet

Takk.

Leste om den på nettet, og det påstås at denne ikke er "Serviceable", så jeg får se hva jeg klarer å få til på egenhånd. :s

Jeg får labbe ut i garasjen. Rapporterer tilbake etterpå. :)

Skrevet

Ok, tok av sparkeplata på passasjersiden - ikke noe problem. Men DÆVEN det var mye bokser og ledninger under der. Blant annet en med en 50A sikring. Fjernet denne uten at det så ut til å ha noen som helst effekt på bilens "forgodtbefinnende".

Noen som vet hvilken boks som er lysmodulen? Den store svarte som ligger nederst, metallboksen som står helt til venstre eller noe annet rask lenger "oppe"?

Skrevet

Den som står på høykant bak filten/teppe ,når du har tatt av den lille fremre lista i døråpningen .Der pasasjeren har høyre sko når`n sitter i setet.

Skrevet

Fant boksen. Ga den et par knakk - ikke noe resultat. Begynner etterhvert å bli litt sliten av å ligge vridd oppunder hanskerommet. Er nok ikke så ung som jeg engang var. :) Så siden jeg er for lat til å begynne å skru ut svineriet får noen med litt utdanning i faget ta seg av den jobben.

Uansett - tusen takk for hjelpen, så får vi se hvor mye verkstedet lopper meg for. :s

Skrevet

Koster vel ca 2000 +m men den må kodes inn for at fungsjonene skal aktiveres (kjørelys.blinking i lys ved bruk av fjernkontroll ,km stand) så da ryker vel en tusing til.

Skrevet

Hummm... Ja noe mindre enn 3k kan man jo ikke forvente...

Nå hadde jeg ikke kjørelys, og ikke har jeg fjernkontroll på bilen heller, men... Regner ikke med at det blir noe billigere av den grunn.

I følge en britisk nettside så kan jeg være "heldig" og slippe unna med bare reprogrammering men... Den som har lever får se. Hadde vært spennende å se hva de faktisk gjør. (med tanke på at jeg er en IT-Nerd så er jo sånt "spennende" :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...