Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ei stund siden fylte jeg bensin og etter ca 1 mil begynte motoren å fuske. Måtte av og til trykke inn gassen for å få den til å gå normalt igjen. Jeg fylte på kondensfjerner og alt ble normalt i ca 30-40 mil før den igjen begynte å fuske. Denne gangen nyttet det ikke med kondensfjerner.

Problemet ble verre og verre og til slutt ville nesten ikke motoren gå. Kjøringen i 40-50 km/t var et mareritt. Var så vidt den "hostet og harket" seg framover. I 80-90 gikk det helt fint å kjøre.

Jeg skiftet så bensinfilteret og luftfilteret. Første kjøretur var alt normalt, før fuskingen igjen begynte. Akkurat det samme som sist. Det blir verre og verre for hver gang jeg kjører. Turtallet går veldig opp og ned på tomgang.

Dessuten virker det som om man kjører med handbremsa oppe eller noe sånt. Bilen ruller veldig sakte i forhold til normalt. Liksom det er noe galt med bremsesystemet. Kan ABS-systemet ha noe innvirkning på dette?

Oppdaget her om dagen noe på boksen til luftfilteret. Det var to slanger og et slags koblingsstykke. Når jeg løftet boksen litt opp rant det ut kjølevæske tror jeg. Det var ei lita sprekk på koblingsstykket. Kan dette ha noe innvirkning? Har sjekket resten av innsuget/belgene. Kunne ikke finne noe sprekker.

PS! Har vært på verksted og sjekket plugger og coiler. De var helt fine.

Noen som har hatt samme problem?

Skrevet

skulle nesten tro at du har tanka bensin rett etter pumpebilen har vert å fyllt på... bensinkvaliteten er ikke alltid så go som man skulle tro...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...