Gå til innhold

E30 diff spørsmål

Arild G.
 Share

Anbefalte innlegg

Skal til å bytte diff på e30'n nå, og har tatt av baklokket for å presse i ny foring.

Har blitt fortalt at jeg skal bruke noe slags pakningsstoff mellom diffhuset og lokket når jeg skal montere igjen. Noen som har en type å anbefale? evt. ikke anbefale? får jeg kjøpt ok greier på bilxtra liksom?

Og en annen ting er at jeg har ikke stor nok unbraco nøkkel for å åpne tappe og påfyllingspluggen, så jeg tenkte å tømme olje rett inni diffen før jeg skrur på baklokket igjen. Men da må jeg vite nøyaktig mengde som skal på. Noen som vet?

Det er lille diffen til e30 det er snakk om 4,27 utveksling og uten sperre.

Ellers noe jeg bør tenke på ifb med denne operasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder pakning kan du kjøpe deg et "ark" med pakning som du skjærer til selv, dette får du kjøpt på bla biltema, bilextra osv. Skal du bruke pakningsmasse så må du ha en type som dåler olje og høy temperatur. Det finnes en blå type som de hadde på bilextra før, den har jeg mye gode erfaringer med.

Vet ikke hvor mye olje du skal ha på husker jeg ikke, men det letteste er jo å kjøpe en skralle umbrako som passer til nivå nivåpluggen. Denne passer også på girboksen husker jeg ikke feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...