Stein Tore Engesbak Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Er det noen her inne som kan fortelle meg vilken funksjon kullfilteret og tankluftventilen har i sysemet......
CSM Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 Kullfilteret inneh. aktivt kull og har til oppgave å ta opp avdunstet bensin fra systemet, slik at katalysatoren ikke blir skadd av bensindampen. Tankluftventilen er vel noe av det samme. I tillegg så skal den forhindre vakuum i tanken ved forbruk av bensin.
Stein Tore Engesbak Skrevet April 16, 2007 Forfatter Skrevet April 16, 2007 det var det jeg trodde..... tankluftventilen min er plasert under insprøytingen og i et rør bak spjellet. Hvordan hvet jeg at denne fungerer eller ikke?? Ser også ut til å være en sprekk ved en av rørene på kullfilteret, kan dette påvirke tomgangen?????(vakum tap)
Sir Hofstad Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 har lagt ut et utfyllende svar på kullfilterfunksjon i tråden "hva er dette".
Sir Hofstad Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 har eksamen på Bilfagskolen 8.Juni... Så jeg prøver, i den grad jeg har tid, å gi noen utfyllende svar på aktuelle tema. det kan være en allright måte å repetere ting på. ser flere emner her inne jeg kunne tenkt meg å gi ordentlige svar på, men driver verksted på dagtid og har noen E34er som trenger pleie på kveldstid. Så det er å få tid til alt da De som vil ha hjelp med deler merker sikkert at det kan ta litt tid enkelte ganger....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå