Ole@Automote Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Som overskriften sier så trenger jeg en custom mellomaksling. Trenger aksling til mitt e30 m3 M5 3,6 motor prosjekt og har funnet ut att jeg skal få proffe folk til å ta seg av det her Har allerede snakka med folk som skal lage radiator
kim.g Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Er vel ingen i trøndelags omerådet. må nok sørover
FRANKEN24 Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Hei, jeg har brukt Steinkjer mekaniske og de har både dreid, balansert aksling. De har også kortet inn en for meg. Ble meget fornøyd jeg. Men det er kanskje litt langt å dra, syns det er utrolig rart hvist det ikke er noen i trondheim som gjør dette.
Ole@Automote Skrevet April 17, 2007 Forfatter Skrevet April 17, 2007 Hadde planer om å få laga en helt ny aksling, i alle fall den ene halvparten fram mot gearkassen. Jeg får eventuelt korte inn en av de akslingene jeg har liggende, bare det att jeg skulle gjærne hatt en som tåler litt juling siden jeg skal trimme rimelig kraftig. Må da være noen som lager mellomakslinger i trondheims området, eller sør-trøndelag. Noen som vet av noen i norge da?
propan Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Vi har alltid sveiset de selv og evt sendt til balansering. Men kraftigere.. har du noen gang hørt om en mellomaksling som har ryki? Ryker noe så går stikkaksler/diff først tror jeg. Det eneste som kan ryke på en mellomaksling er krysset,men ikke hvis det er i orden,ett slitt kryss vil ryke uansett effekt.
Ole@Automote Skrevet April 18, 2007 Forfatter Skrevet April 18, 2007 Problemet er av de akslingene jeg har så er det M5 akslingen som er grovest men den får jeg ikke brukt fordi jeg må bytte ut kloa til diffen for den kloa som sitter på er 6 pinners og er det punktet på akslingen som flekser, hvis jeg skal bytte den ut til 4 pinners så forsvinner fleksinga. Jeg har også en 325 aksling liggende men der er kloa som skal gå på gearkassen så mye mindre, en løsning er å setter over kloa på M5 mellomakslingen men røret er så mye tynnere på 325 akslingen og krysset er mye spinklere på midten også, men ved diffen så er alt ok Så det jeg trenger er en aksling som jeg kan sette på bakdelen av 325 akslingen for den kan deles på midten det kan ikke m5 akslingen. Det er noen som sier 328 akslingen til e36 har den store hardy koblinga som M5 har men i følge ETK så har den samme hardykobling som på 325 og 320. Jeg får til å korte inn aksling og sveise men hadde vært gromt å fått til en løsning jeg var 100% sikker på holdt
kim.g Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Kan hør med de her. GKN Driveline Service Scandinavia AB Tel: +47 2328 6810 Email: ids.oslo@gkndriveline.com Powertrain Europe AS 22 32 77 77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå