Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en E46 1999mod som har gått rundt 140 000. Problemet er at den av og til ikke starter. Det har kun skjed 3-4 ganger i løp av ca et halvt år. Det som skjer er at jeg vrir om tenninga og motoren starter ikke, startlyden er der. Den starter bare ikke opp motoren, lyden er helt vanlig som den man hører før bilen starter, bare mye lengre da selvfølegligt. Lyden forandrer seg heller ikke, det er den samme lyden akurrat som om det er hakk i platen.

Når dette skjer må jeg prøve 2-5 ganger for å få den til å starte. Hvor lenge jeg holder nøkkelen inne har ikke noe å si, jeg må bare prøve flere ganger til den starter.

Litt etter at det skjede første gang tittet jeg på benisn forbuket i skjermen i bilen å den har siden den gang gått opp fra ca 7,3 til 10,3.

Er det noen som har peiling på hva dette kan være?

Skrevet

Har du prøvd med en av di andre nøklene kan hende at startsperra ikke godkjenner nøkkelen .mulig feil på veivakselføler (gir samme symtom) det burde kunne avleses på feilkode.

Skrevet
Har du prøvd med en av di andre nøklene kan hende at startsperra ikke godkjenner nøkkelen .mulig feil på veivakselføler (gir samme symtom) det burde kunne avleses på feilkode.

Hmm...viss startsperra har kobla inn vil vel ingenting skje når du vrir om nøkkelen?

Skrevet

Det blir vansklig å få testa med andre nøkkler, har bare en med remote lock og det skjer bare en sjelden gang. Må nok til et verksted da? Vet du sånn ca pris vis det er noe med veivakselføleren.

Takk for inleggene.

Nvm: Fant litt info rundt pris her http://bimmers.no/viewtopic.php?t=28086 ... 58a5029adb

Er vel troligt det, siden føler bilen er tregere i tilegg, satt på med en kompis som har 318 e46 stasjonsvogn å den føltes mye sprekere en min, tenkte da det bare var innbilninger, men da var det sikkert ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...