Øyvind Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Her om dagen begynte plutselig et gult symbol utformet som en motor og lyse i instrumentet. Noen som vet hva dette kommer av? Jeg vet at jeg har lekkasje/hull på en liten slange som går ut fra selve innsugs-belgen og til tomgangsmotoren tror jeg. (venter på deler fra GS) Kan det komme av dette?? Er en stund siden jeg la merke til disse hullene i slangene, da en tynn "plystrelyd" hørtes når man kjørte, men lyset kom på nå nylig. I instruksjonsboka til bilen står det om symbolet: Forstyrrelser i avgassverdiene. Takker for hjelp
Øyvind Skrevet April 23, 2007 Forfatter Skrevet April 23, 2007 Bump.. Forresten, er det noen som kan fortelle meg om flere vakuumslanger/luftslanger som er kjent for og ryke på E39?? (Har byttet en liten slange tidligere, oppe under plastlokket på motoren.)
bmwhans Skrevet April 23, 2007 Skrevet April 23, 2007 jeg tor at det kan ha noe med den lekkasjen å gjøre. lampen lyser pga "motorfeil".
Øyvind Skrevet April 23, 2007 Forfatter Skrevet April 23, 2007 Ja, at lampen lyser pga motorfeil er vel kanskje litt innlysende... men om små hull i vakuumslanger/luftslanger på motoren kan være nok til at det lyset kommer opp lurer jeg litt på.. Lampen lyste ikke da jeg tidligere hadde lekkasje på en liten slange(nevnt litt lenger opp i tråden)..??
bmwboi Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 Lurer på om dette tegnet har noe å gjøre med avgassen, om jeg ikke tar helt feil ..
aloebiz.net Skrevet April 25, 2007 Skrevet April 25, 2007 hadde en 87 modell opel omega som spenningsregulatoren på dynamoen gikk til hælvette på slik at spenningen ble for høy.. når det skjedde lyste motorlampa på den...? bare et forslag? har du merket at cupélyset lyser sterkere f.eks?
Øyvind Skrevet April 26, 2007 Forfatter Skrevet April 26, 2007 Nei, jeg kan ikke se at coupelyset lyser sterkere. Men... hvis det står i håndboka til bilen "Forstyrrelser i avgassverdiene" så må det vel være noe dær... nå har jeg fått de delene jeg har ventet på, så får vi se om det lyset forsvinner når jeg får byttet ut den slangen som er hull på.. Snakker om den slangen/belgen.. det rare er at de sprekkene/hullene i den ser så unaturlige ut på en måte... det ser ikke ut som om det har sprukket opp på en "naturlig" måte for å si det på den måten. Det kan nesten se ut som om det er skjært litt i gummislangen... Kan noen ha gjort dette i et idiotisk forsøk på å "trimme opp" motoren
Øyvind Skrevet Mai 6, 2007 Forfatter Skrevet Mai 6, 2007 Jepp, nå har jeg montert den nye slangen og den lille plystrelyden forsvant, og etter en stund forsvant også det gule motorsymbolet... Så nå er man blitt litt klokere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå