Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Aner ikke om det skjer ofte på E36... men følte det var verdt et forsøk :) Om du plugger løs en og en av dørene fra den boksen du har fra før, skal det komme en reaksjon fra døra... (gul og grønn plugg på grundmodulen) Mener det var sånn at vinduet går ned når du kobler løs døra... Da ser du eventuelt om det er liv i boksen du har... Eventuelt koble løs sensoren i dørene og måle etter om det skjer noe der når du åpner/lukker dører etc...

Lykke til med feilsøkinga, så har jeg boksen om det skulle være den... :)

Må gjøre meg litt dum, men hva mener du med sensorer i døra?

Nå lurer jeg faktisk på om sensoren til cupelyset på din bil sitter på B-stolpen, det ble en forandring på dette på 95 modellen. Min bil har tre følere i dørlåsen (inni døra, en for sentrallås, en for cupelys og en for "superlåsing"... Men jeg mener altså sensoren for cupelys i første omgang...

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hadde bare bilde fra Koed tilgjengelig. Jeg har kjøpt den brukt fra dem, så viste det seg at det ikke var den som var problemet mitt...

Grundmodul.jpg

Om du ønsker flere bilder, kan jeg ordne det i ettermiddag :)

Er det kontakter på baksiden av denne boksen også?

Det er to kontakter på baksiden av boksen, en svart og en hvit...

(De syns så vidt på bildet...)

Skrevet
Har selv en 94 mod E36 Cab med mange av disse symptomene...

Kupe lyset kommer på av seg selv etter en liten stund når man kjører, men kommer ikke på mer om man åpner og lukker døra...

Sentrallåsen er død, begge dører og bagasjeluka. Driveren til hanskerommet kjører i "hytt og gevær" så den måtte jeg koble ut...

Startsperra slår inn om jeg låser bagasjeluka uten og låse dørene. Kan bare låse og låse opp en dør så er det i orden, men fy f.... som jeg lurte første gangen... :evil:

Det som virker er vinduene ved åpning av dør og kjøring av cab...

Cab'en virker oxo, den trenger riktig nok en liten dytt etter at cab lokket har åpnet seg og den skal ned i hullet, men det er kanskje justering på noen "vaiere"....

Om dere finner ut noe fortsett og poste i denne tråden... Lurer på å ta min til en diagnose på BMW... Men alt man kan gjøre selv er jo bra... :-)

For meg så høres det ut som om du har problemer med sensorene til sentrallåsen, har også hørt at det kan være kortsluttning på dørsensoren til baggasjeromsluka...(er det kortsluttning her, ser hjernen lokket som åpent og nekter derfor kjøre sentrallåsen...) Er et par tråder om det problemet her...

Skrevet

For meg så høres det ut som om du har problemer med sensorene til sentrallåsen, har også hørt at det kan være kortsluttning på dørsensoren til baggasjeromsluka...(er det kortsluttning her, ser hjernen lokket som åpent og nekter derfor kjøre sentrallåsen...) Er et par tråder om det problemet her...

Høres ut som jeg har litt måling foran meg... Bare og børste støvet av multimeteret :-)

Skal si fra hva jeg finner... Må pusse båt et par dager men skal se hva jeg får tid til til helga...

Skrevet

ja, jeg har så smått starta men ble så dårlig vær så får vente litt til det slutter å pøse ned.. Det er reaksjon i hanskerom motoren til sentrallåsen men ikke i resten så går ut ifra at det mest sannsynlig er ledningsbrudd en plass eller at en ledning er koblet fra eller noe sånt..heh, mye å sjekke rundt om under dash'n der:P

Skrevet
ja, jeg har så smått starta men ble så dårlig vær så får vente litt til det slutter å pøse ned.. Det er reaksjon i hanskerom motoren til sentrallåsen men ikke i resten så går ut ifra at det mest sannsynlig er ledningsbrudd en plass eller at en ledning er koblet fra eller noe sånt..heh, mye å sjekke rundt om under dash'n der:P

Det er litt å lete gjennom ja.... ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Jobb, dårlig vær og båtpuss har holdt meg tilbake. Noe nytt fra dere andre?

bOrre: Det med at det er liv i hanskeromsdriveren likner veldig på min bil, kanskje de lider av samme problem :-(

Vil oxo si sorry for at det blir mye teknisk i det som nok oprinnelig var en salgstråd, men kanskje en av oss med problemer ender opp med og måtte kjøpe boksen ;-)

Skrevet

Nå har vi fått sinnsykt bra vær her på Helgelands-kysten 8) Er for varmt til å skru noe spesielt, men skal se hva jeg får tid til etter helga..jobber dobbelt i dag og på søndag + ei seinvakt i mårra..(Turnus innen helse..grr..)

Skrevet
Nå har vi fått sinnsykt bra vær her på Helgelands-kysten 8) Er for varmt til å skru noe spesielt, men skal se hva jeg får tid til etter helga..jobber dobbelt i dag og på søndag + ei seinvakt i mårra..(Turnus innen helse..grr..)

Sykt bra vær?.... :?

Her regner det som pokker, så cab'en har stått i garasjen siden lørdag morgen... dårlig gjort det der!

Vil oxo si sorry for at det blir mye teknisk i det som nok oprinnelig var en salgstråd, men kanskje en av oss med problemer ender opp med og måtte kjøpe boksen

Det går nok helt greit... :) Er egentlig mer spent på å høre hva dere finner ut av enn om jeg får solgt enheten min eller ikke....

Selv gruer jeg meg til å skru ut førersetet for å begynne å lete i ledningskveilen som skulle ligge under der... Må vel ut med setet for å få løftet såpass på teppet?

Skrevet

ja, det er vel 20+ i skyggen her nå:P Kjempegreier, fått vaska bilen å fått på nyfelgene:) Begynner å bli fornøyd med bilen nå, mangler bare litt lakk på fanger og m-lister..OG få fiksa den cab driten..den siste der irriterer meg egentlig ganske mye..=\

Noen bilder:P (tatt med mobil i går kveld..)

dsc00460yd0.jpg

dsc00461ej2.jpg

dsc00462le6.jpg

Skrevet
ja, det er vel 20+ i skyggen her nå:P Kjempegreier, fått vaska bilen å fått på nyfelgene:) Begynner å bli fornøyd med bilen nå, mangler bare litt lakk på fanger og m-lister..OG få fiksa den cab driten..den siste der irriterer meg egentlig ganske mye..=\

Endelig kom det litt godvær hit også... ;)

23 grader i skyggen.... fikk meg et par timer i bilen i dag.... DEILIG!

Skrevet
kommer du til ved å ta vekk plata under hanskrommet? eller må hele delen hanskerrommet ut?

Du må ut med hanskerommet, men det er rimelig fort gjort...

Jeg har modellen uten airbag på passasjersiden, der er det bare å løsne to skruer som sitter i friskluftkanalene på hver side av hanskerommet, samt 4 som blir synlige når du åpner hanskerommet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...